poniedziałek, 19 października, 2020
e-commerce

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

0
e-commerce

Kilka słów o Marketing Automation

0
e-commerce

Kilka pomysłów na domowy biznes w 2020 roku

0
e-commerce

Jak otworzyć sklep internetowy?

0
e-commerce

Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

0
e-commerce

Marża i narzut – jak obliczyć?

0
e-commerce

Informator po Google Ads

0
e-commerce

Co to jest rejestr BDO?

0
e-commerce

Reklamy Google Ads – co jest niedozwolone?

0
e-commerce

Co zrobić z elektrośmieciami?

0
e-commerce

Prezes UOKiK – jakie decyzje może podjąć?

0
wszystko o Google Ads

Reklamy Google Ads – typy reklam

0
e-commerce

Jak założyć fundację?

0
e-commerce

Zalety prowadzenia sklepu internetowego

0
e-commerce

Zarabianie w Internecie

0
e-commerce

Odstąpienie od umowy przez podróżnego

0
e-commerce

Stop Geoblokowania – o co w tym chodzi?

0
e-commerce

Jak funkcjonuje marketing automation?

0
Strona główna e-commerce 1 stycznia 2019 roku – ustawa o produktach kosmetycznych

1 stycznia 2019 roku – ustawa o produktach kosmetycznych

 początkiem roku 2019 weszła w życie nowa ustawa o produktach kosmetycznych. Jest to najważniejszy tekst obok rozporządzenia kosmetycznego, który reguluje zasady funkcjonowania rynku kosmetycznego. Ustawa szczegółowo reguluje m.in.: 

  • Sprawy związane z funkcjonowaniem Systemu Informowania o Ciężkich Działaniach Niepożądanych; 
  • Obowiązek zgłaszania zakładów produkcyjnych do rejestru zakładów wytwarzających produkty kosmetyczne; 
  • Informuje o egzekwowaniu przepisów na polskim rynku (Nadzór nad egzekwowaniem sprawuje Państwowa Inspekcja Sanitarna oraz Inspekcja Handlowa); 
  • Wskazuje katalog kar za nieprzestrzeganie rozporządzenia. 

Jeśli producenci i sprzedawcy produktów kosmetycznych stosują się do rozporządzania z 2009 roku, to wejście ustawy o produktach kosmetycznych nie będzie wiązało się z ogromnymi zmianami. Firmy produkujące produkty kosmetyczne powinny zwrócić szczególną uwagę na: 

  • Notyfikację każdego z produktów na europejskim portalu CPNP; 
  • Właściwe oznakowanie produktu; 
  • Posiadanie pełnej dokumentacji dla każdego z produktów; 
  • Sporządzenie i wdrożeni zasad dobrych praktyk produkcyjnych (GMP). 

Firmy, które wcześniej nie stosowały się do zasad unijnych, muszą liczyć się z tym, że za nieprzestrzeganie zasad będą nakładane kary: 

  • Do 10 tys. Zł (wytwarzanie produktów kosmetycznych bez pobierania próbek w rzetelny i odtwarzalny sposób); 
  • Do 20 tys. Zł (przypisanie produktowi cech lub funkcji, których faktycznie nie posiada – podczas reklamy, na etykiecie, w ulotce); 
  • Do 30 tys. Zł (niespełnienie wymogu odnośnie okresu przechowywania dokumentacji produktu kosmetycznego – musi być 10 lat); 
  • Do 35 tys. Zł (wprowadzenie produktu kosmetycznego bez spełnienia wymogów); 
  • Do 50 tys. Zł (niestosowanie zasad dobrych praktyk produkcyjnych GMP);
  • Do 70 tys. Zł (wprowadzenie na rynek Unii Europejskiej produktu, który nie spełnia wymogów oznakowania); 
  • Do 100 tys. Zł (wprowadzenie do obrotu produktów niespełniających norm unijnego rozporządzenia).   

Sprzedającym produkty kosmetyczne jest każdy sprzedawca, internetowy czy stacjonarny, który posiada w swojej ofercie produkty kosmetyczne. Sprzedający musi mieć wyraźne oraz czytelne informacje w karcie każdego produktu kosmetycznego, które umożliwią kupującym zapoznanie się w pełni z produktem. Opis produktu powinien być napisany w języku polskim, w jasny, zrozumiały sposób. Zawartość opisu wynika bezpośrednio z art. 19 Rozporządzenia: 

  • Pełna nazwa produktu; 
  • Dane producenta (z adresem); 
  • Ilość nominalna; 
  • Skład jednostkowy kosmetyku; 
  • Szczególne środki ostrożności.

Informację o sprzedaży produktów kosmetycznych powinny być również wpisane w regulamin sklepu internetowego. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Koszty związane ze sklepem internetowym

Założenie sklepu internetowego i jego działanie wiąże się z kosztami. Jednakże nie są one aż tak wysokie, jakby się mogło wydawać. Większość kosztów...

Sklep internetowy w branży odzieżowej – co i jak?

Zdecydowałeś się na otwarcie sklepu odzieżowego w sieci, to już połowa sukcesu za Tobą, a mianowicie wybór konkretnej branży. Zdecydowanie jest to...

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

Dla osób, które nie miały wcześniej z gospodarstwem rolnym nic wspólnego, założenie własnego nie będzie takim prostym zadaniem. Aby założyć własne gospodarstwo...

Co sprzedawać w Internecie bez działalności gospodarczej?

Dzięki wejściu Konstytucji Biznesu, sprzedaż na małą skalę możliwa jest również bez prowadzenia zarejestrowanej działalności gospodarczej. Skorzystać z tego mogą przede wszystkim osoby,...

Recent Comments