poniedziałek, 19 października, 2020
e-commerce

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

0
e-commerce

Kilka słów o Marketing Automation

0
e-commerce

Kilka pomysłów na domowy biznes w 2020 roku

0
e-commerce

Jak otworzyć sklep internetowy?

0
e-commerce

Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

0
e-commerce

Marża i narzut – jak obliczyć?

0
e-commerce

Informator po Google Ads

0
e-commerce

Co to jest rejestr BDO?

0
e-commerce

Reklamy Google Ads – co jest niedozwolone?

0
e-commerce

Co zrobić z elektrośmieciami?

0
e-commerce

Prezes UOKiK – jakie decyzje może podjąć?

0
wszystko o Google Ads

Reklamy Google Ads – typy reklam

0
e-commerce

Jak założyć fundację?

0
e-commerce

Zalety prowadzenia sklepu internetowego

0
e-commerce

Zarabianie w Internecie

0
e-commerce

Odstąpienie od umowy przez podróżnego

0
e-commerce

Stop Geoblokowania – o co w tym chodzi?

0
e-commerce

Jak funkcjonuje marketing automation?

0
Strona główna e-commerce Dobra sprzedaż internetowa – kilka sposobów na dobrą relację z klientem

Dobra sprzedaż internetowa – kilka sposobów na dobrą relację z klientem

Liczna konkurencja na rynku wydaje się być makabrycznym elementem w sprzedaży, jednakże dzięki znajomości kilku sposobów jak zadbać o klienta być może właśnie Twój sklep internetowy zyska większe grono potencjalnych klientów. Nigdy nie zniechęcaj się, jeśli zauważysz, że konkurencja robi coś lepiej. Potraktuj to jako wyzwanie i bądź jeszcze lepszy od innych. 

Kilka skutecznych sposobów, które mogą wywołać lepszą sprzedaż: 

  1. Dobra prezentacja oferowanych produktów – wygląd sklepu internetowego to niezwykle ważny element. Coraz więcej osób zwraca uwagę na przejrzystość strony, nie bez powodu mówi się, że “kupujemy oczami”. Strona Twojego sklepu internetowego nie może być przytłaczająca dla odwiedzającego oraz męcząca. Wszystkie produkty powinny być łatwe w odnalezieniu a kolejne etapy odwiedzin na stronie intuicyjnie wyszukiwane. Opisy produktów powinny być napisane w takim samym schemacie oraz jasnym i wyraźnym językiem, a zdjęcia zrobione w dobrej jakości tak, aby można było dostrzec każdy detal oferowanego produktu; 
  1. Krótsza droga w procesie zamawiania produktów – jeśli zadbasz już o piękny wygląd Twojego sklepu, zwróć uwagę na to, jak wygląda proces zamawiania towaru w Twoim sklepie oraz ile razy klient musi kliknąć, aby ukończyć finalnie zakupy.  Dobrze, jeśli to będzie minimalna ilość, ponieważ często, gdy kupujący musi wiele razy coś zaznaczać albo wpisywać to rezygnuje z zakupu. W tym momencie warto zastanowić się nad wyświetlaniem ścieżki zakupowej od początku dodania produktu do koszyka i uwzględnić w niej najważniejsze elementy: dane kupującego, adres wysyłki, wybór metody dostawy, wybór metody płatności oraz potwierdzenie otrzymania zamówienia; 
  1. Bądź fair wobec odbiorców – pamiętaj, aby zawsze sprzedawać takie same produkty, które oferujesz na stronie Twojego sklepu internetowego. Nigdy nie ukrywaj żadnych kosztów, podawaj wszystkie informacje dodatkowe. Jeśli chcesz zadbać o to, aby kupujący czuli się bezpiecznie w Twoim sklepie nie ukrywaj żadnych informacji czy dodatkowych kosztów. Wszystkie informacje powinny również znaleźć się w regulaminie sklepu internetowego, tak aby w każdym momencie odbiorca mógł się zapoznać z obowiązującymi zasadami; 
  1. Stwórz zakładkę z najczęściej zadawanymi pytaniami – dzięki temu wielu użytkowników nie będzie musiało ponawiać danego zapytania, będą mogli wcześniej zapoznać się ze wszystkimi nurtującymi informacjami. Pamiętaj, aby przede wszystkim wyjaśnić takie informacje jak: czas dostawy, formy płatności, reklamacje, zwroty; 
  1. Zwróć uwagę na czas wysyłki – nie od dziś klienci zwracają uwagę na czas realizacji zamówienia oraz czas wysyłki. Wyraźnie poinformuj swoich odbiorców o czasie wysyłki i pamiętaj, aby się tego kluczowo trzymać. Klienci będą darzyć Twój sklep zaufaniem i na pewno wrócą na kolejne zakupy. Nie ma nic gorszego niż klient, który długo czeka na swoje zamówienie bez wcześniejszej informacji. Dzięki udostępnianiu prawdziwych informacji na temat czasu wysyłki możesz ustrzec się przed dodatkowymi telefonami w sprawie zamówienia, na które musiałbyś poświęcić dużo czasu; 
  1. Poproś klientów o wyrażenie swojej opinii – coraz więcej osób zwraca uwagę na zamieszczane oceny oraz opinie w sklepach internetowych po dokonanych zakupach. Warto pomyśleć nad możliwością wyrażenia swojego zdania przez klientów. Dzięki temu zyskasz jeszcze większe zaufanie użytkowników w sieci oraz zauważysz co można by zmienić po analizie komentarzy odbiorców. Udowodnisz, że liczysz się ze zdaniem swoich klientów a tym samym doprecyzujesz funkcjonalność Twojego sklepu internetowego. 

Prowadzenie sklepu internetowego niesie za sobą szereg zadań. Ale najważniejsze to zadbanie o to, aby każdy klient “wyszedł” zadowolony. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Koszty związane ze sklepem internetowym

Założenie sklepu internetowego i jego działanie wiąże się z kosztami. Jednakże nie są one aż tak wysokie, jakby się mogło wydawać. Większość kosztów...

Sklep internetowy w branży odzieżowej – co i jak?

Zdecydowałeś się na otwarcie sklepu odzieżowego w sieci, to już połowa sukcesu za Tobą, a mianowicie wybór konkretnej branży. Zdecydowanie jest to...

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

Dla osób, które nie miały wcześniej z gospodarstwem rolnym nic wspólnego, założenie własnego nie będzie takim prostym zadaniem. Aby założyć własne gospodarstwo...

Co sprzedawać w Internecie bez działalności gospodarczej?

Dzięki wejściu Konstytucji Biznesu, sprzedaż na małą skalę możliwa jest również bez prowadzenia zarejestrowanej działalności gospodarczej. Skorzystać z tego mogą przede wszystkim osoby,...

Recent Comments