BDO – Baza danych odpadowych
Aby uzyskać dostęp do BDO, należy wejść do systemu Bazy Danych Odpadowych i potwierdzić swoją tożsamość za pośrednictwem Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej. Po potwierdzeniu użytkownik otrzyma dostęp do podstawowych funkcji bazy. Pełny dostęp będzie możliwy, gdy dany użytkownik, który będzie zalogowany przez KWIE powiąże z kontem podmiotu zarejestrowanego z BDO. Powiązanie to będzie możliwe, gdy wprowadzimy 9-cyfrowy numer rejestrowy (login) oraz hasło:
- Aktualne hasło do rejestru BDO – jeśli użytkownik przeprowadził już pierwsze logowanie
- Tymczasowe hasło nadane przez Urząd Marszałkowski – jeśli użytkownik nie przeprowadził pierwszego logowania
Użytkownik w Bazie Danych Odpadowych może występować w dwóch rolach:
- Użytkownik główny (logowanie za pomocą Profilu Zaufanego, bankowości elektronicznej):
- Dodawanie kolejnych użytkowników głównych oraz podrzędnych dla swojego podmiotu;
- Tworzenie wpisów o ewidencji odpadów;
- Dostęp do wszystkich elementów systemu Bazy Danych Odpadowych;
- Wysyłanie oraz sporządzanie sprawozdań;
- Edytowanie miejsca prowadzenia działalności oraz dodawanie nowych miejsc;
- Użytkownik podrzędny (logowanie za pomocą loginu i hasła):
- Operacje w ramach modelu ewidencji odpadów.
Do konta można dodawać wielu użytkowników zarówno głównych, jak i podrzędnych. Nie ma żadnego ograniczenia w ramach jednego podmiotu.