piątek, 23 października, 2020
e-commerce

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

0
e-commerce

Kilka słów o Marketing Automation

0
e-commerce

Kilka pomysłów na domowy biznes w 2020 roku

0
e-commerce

Jak otworzyć sklep internetowy?

0
e-commerce

Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

0
e-commerce

Marża i narzut – jak obliczyć?

0
e-commerce

Informator po Google Ads

0
e-commerce

Co to jest rejestr BDO?

0
e-commerce

Reklamy Google Ads – co jest niedozwolone?

0
e-commerce

Co zrobić z elektrośmieciami?

0
e-commerce

Prezes UOKiK – jakie decyzje może podjąć?

0
wszystko o Google Ads

Reklamy Google Ads – typy reklam

0
e-commerce

Jak założyć fundację?

0
e-commerce

Zalety prowadzenia sklepu internetowego

0
e-commerce

Zarabianie w Internecie

0
e-commerce

Odstąpienie od umowy przez podróżnego

0
e-commerce

Stop Geoblokowania – o co w tym chodzi?

0
e-commerce

Jak funkcjonuje marketing automation?

0
Strona główna e-commerce Jak otworzyć sklep internetowy?

Jak otworzyć sklep internetowy?

Coraz więcej osób zamiast wychodzić z domu i chodzić po sklepach, włącza komputer czy smartfon i właśnie tam przegląda sklepy internetowe oraz dokonuje zakupów. Wydaje się być to zdecydowanie wygodniejsze i szybsze. Kupujący mogą dokonać zakupu w każdym miejscu oraz o każdej porze, nie muszą martwić się, że w dany dzień sklep będzie nieczynny. Sklepy internetowe cieszą się z dnia na dzień coraz większą popularnością. W tym artykule przedstawimy Państwu krok po kroku jak otworzyć sklep internetowy. 

  1. Przemyśl zanim zaczniesz: 

Przed rozpoczęciem warto zastanowić się nad tym co chcesz sprzedawać i czym zachęcić kupujących do zakupu właśnie w Twoim sklepie. Dobrze, żeby były to produkty wyróżniające się. W dzisiejszych czasach jest zdecydowanie trudno sprzedawać coś, czego nikt inny jeszcze nie sprzedaje, nie mniej jednak warto poważnie się nad tym zastanowić. Być może uda się wymyślić coś wyróżniającego czy charakterystycznego właśnie dla Twojego sklepu. Im Twoje produkty będą bardziej wyjątkowe i rzadko spotykane, tym masz większą szansę odnieść sukces. Solidne zbadanie rynku jest kluczowym elementem. Bez tego nie dowiesz się, czy Twoje produkty będą przynosiły spore zyski. Warto również dobrze poznać konkurencje, by potencjalni klienci zwrócili uwagę właśnie na Twój sklep. Na tym etapie dobrze, jeżeli zastanowisz się także, czy: 

  • kupujesz towar i magazynujesz go (w tym przypadku proces realizacji zamówienia przebiega szybciej, ale musisz opłacać magazyn); 
  • Kupujesz towar “pod zamówienie” tzw. dropshipping (w takim przypadku proces realizacji zamówienia wydłuża się, nie musisz natomiast ponosić kosztów magazynowania). 
  1. Stwórz biznesplan: 

Biznesplan to jak sama nazwa wskazuje, plan na biznes. Każdy, kto poważnie myśli o biznesie powinien zacząć od profesjonalnego biznesplanu. Bez tego będzie trudniej wszystko rozplanować i kontrolować. Jak mniej więcej powinien wyglądać biznesplan? 

  • Streszczenie przedsięwzięcia; 
  • Charakterystyka przedsiębiorca; 
  • Charakterystyka produktu; 
  • Kadra pracownicza; 
  • Rynek i konkurencja; 
  • Marketing i reklama; 
  • Plany i terminy ich realizacji;
  • Analiza finansowa. 
  1. Komputer i dostęp do internetu: 

Komputer i internet to niezbędne elementy do pracy przy sklepie internetowym. Sklep internetowy jest czynny 24 godziny 7 dni w tygodniu. Musisz zaopatrzyć się w dobry sprzęt i łącze internetowe – pozwoli Ci to na sprawniejszy kontakt z klientem, szybszą obsługę zamówień i nanoszenie zmian oraz wprowadzanie nowych produktów do Twojego sklepu. 

  1. Wybierz formę prowadzenia sklepu internetowego: 

Sklep internetowy może działać w każdej formie, z wyjątkiem spółki partnerskiej. Można prosperować jako: 

  • Jednoosobowa działalność gospodarcza; 
  • Spółka cywilna; 
  • Spółka jawna; 
  • Spółka komandytowa;
  • Spółka komandytowo-akcyjna; 
  • Spółka akcyjna; 
  • Spółka z o.o. 

W przypadku wyboru formy jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki cywilnej, należy zarejestrować firmę w CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej). W przypadku wyboru któreś z pozostałych form, firmę należy zarejestrować w KRS (Krajowy Rejestr Sądowy). 

  1. Wybierz formę opodatkowania: 

Otwierając sklep internetowy jako spółka osobowa lub osoba fizyczna podatnik ma prawo wyboru formy opodatkowania pomiędzy: 

  • Ryczałtem – opodatkowanie sklepu internetowego ryczałtem w wysokości 3% może okazać się bardzo opłacalne, ponieważ podatek jest bardzo niski. Jednak w ryczałcie nie ma możliwości rozliczania kosztów. Należy pamiętać jednak, że przy takim opodatkowaniu nie można pozyskiwać przychodów z niektórych usług, np. ubezpieczeniowych;
  • Zasadami ogólnymi według skali podatkowej – podatek w wysokości 17% przy dochodach do 85 528 zł, podatnikowi przysługuje możliwość skorzystania z wielu ulg (np. ulga prorodzinna); 
  • Podatkiem linowym – podatek w wysokości 19% od uzyskanego przychodu, prawo do stosowania tej formy opodatkowania mają podatnicy uzyskujący przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej oraz działów specjalnych produkcji rolnej. 

Jeżeli sklep internetowy jest prowadzony w formie spółki prawnej lub spółki komandytowo-akcyjnej przedsiębiorstwo staje się podatnikiem podatku CIT

  1. Otwórz konto bankowego: 

Przedsiębiorca nie ma obowiązku zakładania osobnego konta firmowego. Ważne jednak by konto, z którego będzie korzystał było założone wyłącznie na jego, a nie np. wspólnie z małżonkiem. Nie mniej jednak, przy sklepie internetowym płatności wpływają przelewami i ze względów organizacyjnych łatwiej korzystać z odrębnego konta czysto firmowego. 

  1. Dokumentacja sklepu zgodna z zasadami RODO: 

Wszystkie sklepy internetowe mają obowiązek przestrzegania zasad regulowanych przez prawo, a więc przez Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych. Przepisy nakazują przede wszystkim szeroko rozumianą ochronę danych osobowych klientów i konsumentów w procesach przetwarzania tych danych. Do obowiązkowych dokumentów zalicza się: 

  • regulamin sklepu internetowego zgodny z zasadami, które reguluje RODO; 
  • Polityka prywatności i plików cookies. 

Dokumentacja to nie jedyna wymagana rzecz. Sprzedawca ma obowiązek także dostosować wyskakujące checkboxy tak, aby były one zgodne z zasadami Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych. 

Sprzedawca musi również aktualizować swoją dokumentacje w momencie wejścia w życie zmian lub nowych przepisów prawa. 

  1. Domena: 

Przed rozpoczęciem sprzedaży warto zastanowić się nad nazwą sklepu. Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę ze sprzedażą, zastanów się i wybierz nazwę łatwą do zapamiętania i taką, która będzie dobrze kojarzyć się klientom. Jest to wizytówka twojego sklepu internetowego. Pamiętaj, aby rozeznać się, czy wybrana przez Ciebie domena nie jest przypadkiem zajęta. Domena to zazwyczaj krótka nazwa, która wpada w ucho. Nazwa musi być bez polskich znaków, ale można stosować myślniki.  

Nie zapomnij o końcówce swojej domeny. Jeśli planujesz sprzedaż wyłącznie w Polsce – powinieneś mieć końcówkę .pl, w przypadku sprzedaży również za granicę warto posiadać końcówkę .com. Nawet jeśli początkowo planujesz działać tylko w Polsce, to warto pomyśleć o tym, aby wykupić od razu z końcówką .com by uniknąć “kradzieży” domeny przez innego sprzedawcę. 

  1. Logo: 

Logo jest to wyjątkowo ważny element sklepu i całej marki. Projektując należy zwrócić uwagę na wielkość liter, kolor, wielkość obrazu. Logo nie może posiadać dowolnej czcionki, większość jest chroniona prawami autorskimi. To samo dotyczy obrazków, nie można po prostu ściągnąć obrazka czy zdjęcia z internetu. Pamiętaj o doborze kolorów. Musi on współgrać w miarę możliwości z oferowanymi produktami. Wiele kolorów ma swoje odniesienie do uczuć i emocji np.: 

  • Żółty – optymizm, ciepło; 
  • Pomarańczowy – przyjaźń, pewność siebie; 
  • Czerwony – miłość, młodość; 
  • Fiolet – kreatywność, mądrość;   
  • Niebieski – zaufanie, niezawodność;
  • Zielony – spokój, zdrowie; 
  • Szary – balans, spokój. 

Dobrze dobrana kolorystyka w logo to klucz do sukcesu. Kolory ułatwiają zapamiętanie oraz późniejszą rozpoznawalność marki.  

  1. Certyfikat SSL: 

Certyfikat SSL (Secure Sockets Layer) to protokół sieciowy do bezpiecznych połączeń internetowych. Zapewnia on poufność transmisji danych przesyłanych przez internet. Za pomocą SSL połączenia do poczty, serwera, banku, strony www są szyfrowane. Czy dana strona posiada certyfikat można sprawdzić po adresie strony. Jeśli przed nazwą strony czy sklepu internetowego zobaczymy charakterystyczny przedrostek: https:// oznacza to, że posiada certyfikat SSL.  

Korzyści z wykorzystania certyfikatu SSL: 

  • Szyfrowanie danych; 
  • Poczucie bezpieczeństwa dla użytkowników; 
  • Wiarygodność. 

Istnieje kilka certyfikatów SSL. Każdy z nich różni się nieco od siebie zakresem ochrony oraz kosztem. Aktualnie mamy 3 rodzaje certyfikatów SSL: 

  • Domain Validation (DV) – jest to najpopularniejszy certyfikat zabezpieczający domeny internetowe. Jest to certyfikat o podstawowej wiarygodności. Jest zalecany dla początkujących sklepów internetowych, jego koszt o kilkadziesiąt złotych. Wystarczy wskazać nazwę domeny oraz adres e-mail administratora tej domeny.  
  • Organization Validation (OV) – jest to certyfikat o wyższym stopniu wiarygodności. Zalecany dla średnich sklepów internetowych, jego koszt to kilkaset złotych. Należy wskazać nazwę domeny oraz dane swojej firmy. Ten certyfikat jest widoczny w symbolu zamkniętej kłódki obok adresu sklepu internetowego. 
  • Extended Validation (EV) – jest to certyfikat o najwyższym stopniu wiarygodności. Zalecay to dużych sklepów oraz serwisów aukcyjnych, jego koszt o nawet kilka tysięcy złotych. Przy rejestracji należy przesłać dokumenty firmowe.  

Każdy z przedstawionych certyfikatów można wykupić na okres 5 lat. Wymienione certyfikaty posiadają także gwarancję.  

Przy udostępnianiu płatności kartą w swoim e-sklepie posiadanie certyfikatu SSL jest obowiązkowe.  

  1. Konto e-mail, kontakt telefoniczny, pieczątka: 

Kiedy mamy już zarejestrowaną firmę i wybraną nazwę sklepu internetowego należy otworzyć konto e-mail, które najlepiej jak zawierać będzie nazwę lub chociaż fragment naszego sklepu (będzie trzeba umieścić je później w zakładce kontakt na stronie sklepu internetowego). Ważnym elementem jest także numer telefonu. Najlepiej, kiedy jest to osobny numer, który związany będzie tylko z danym sklepem internetowym (numer również będzie trzeba podać w zakładce kontakt na stronie e-sklepu). Kolejną niezbędną rzeczą jest również pieczątka firmowa.  

  1. Wybierz model twojego sklepu internetowego: 

Przed rozpoczęciem sprzedaży w internecie należy zastanowić się jaki sklep internetowy chcesz otworzyć, ile produktów będziesz mieć w swojej ofercie, jakie funkcje są dla Ciebie najważniejsze oraz jaki budżet masz na rozpoczęcie e-sprzedaży. Na rynku dostępnych jest kilka modeli sklepów internetowych: 

  1. Platformy Open-Source – jest to opcja dla osób, które znają podstawy e-commerce, chcą mieć własny i nie zależy sklep oraz planują duży rozwój sklepu. 

Zalety: 

  • Ty jesteś właścicielem sklepu; 
  • Dostęp do kodu źródłowego i jego edycji;
  • Bezpłatne dodatki; 
  • Brak opłaty licencyjnej; 
  • Dopasowanie wyglądu pod siebie.  

Wady: 

  • Wymagana administracja sklepu; 
  • Samodzielne wdrożenie obowiązków prawnych – np. Regulamin sklepu internetowego; 
  • Dodatkowy koszt hostingu; 
  • Trudność w konfiguracji i wdrożeniu; 
  • Obowiązek dbania o bezpieczeństwo. 
  1. Platformy abonamentowe (SaaS -Software as a Service) – sklep na abonament dla osób, które nie znają podstaw e-commerce oraz nie posiadają dużego budżetu na rozpoczęcie.  

Zalety: 

  • Możliwość skorzystania z bezpłatnego okresu próbnego; 
  • Niskie koszty rozpoczęcia; 
  • Szybka konfiguracja; 
  • Wsparcie techniczne od dostawcy; 
  • Hosting po stronie dostawcy oprogramowania;
  • Założenie sklepu trwa kilka minut; 
  • Integracje z platformami sprzedażowymi. 

Wady: 

  • Nie jesteś właścicielem sklepu (strony sklepu);
  • Ograniczenia w zmianach graficznych sklepu; 
  • Nie płacisz abonamentu = tracisz sklep. 
  1. Jaki produkt chcesz sprzedawać: 

Przed rozpoczęciem warto zastanowić się nad tym co chcesz sprzedawać i czym zachęcić kupujących do zakupu właśnie w Twoim sklepie. Dobrze, żeby były to produkty wyróżniające się. W dzisiejszych czasach jest zdecydowanie trudno sprzedawać coś, czego nikt inny jeszcze nie sprzedaje, nie mniej jednak warto poważnie się nad tym zastanowić. Być może uda się wymyślić coś wyróżniającego czy charakterystycznego właśnie dla Twojego sklepu. Im Twoje produkty będą bardziej wyjątkowe i rzadko spotykane, tym masz większą szansę odnieść sukces. Solidne zbadanie rynku jest kluczowym elementem. Bez tego nie dowiesz się, czy Twoje produkty będą przynosiły spore zyski. 

  1. Wygląd Twojego sklepu: 

Wygląd to zdecydowanie jeden z ważniejszych aspektów podczas dokonywania zakupów. Profesjonalnie wyglądająca strona wzbudza zaufanie użytkowników. Musi on być przede wszystkim przejrzysty i łatwy w obsłudze.  

O czym należy pamiętać przy dbaniu o wygląd sklepu internetowego: 

  • Nawigacja – czyli menu główne, ułatwiające poruszanie się po sklepie użytkownikom; 
  • Banery – tzw. “Odsyłacze” do konkretnych produktów. Każdy baner powinien prezentować coś innego, może to być promocja, informacja o nowościach czy nawet baner z życzeniami świątecznymi. Baner powinien zawierać zdjęcie z propozycją oraz krótki opis. Powinny wyświetlać się na każdym etapie przebywania użytkownika na sklepie internetowym. Zachęcają potencjalnych klientów do zakupu produktów, które wyświetlają się po kliknięciu w baner; 
  • Produkty ze zdjęciami – każdy produkt powinien mieć zdjęcie dobrej jakości, żeby można było dojrzeć każdy szczegół sprzedawanego produktu wraz z opisem. 

Strona sklepu powinna być przygotowana w technologii RWD (Responsive Web Design), czyli tak aby prawidłowo wyświetlała się na każdym urządzeniu, komputerze, tablecie czy smartfonie.  

  1. Zatowarowanie Twojego sklepu internetowego: 

Kiedy mamy już stworzoną stronę sklepu, warto zastanowić się nad wypełnieniem “półek” w sklepie internetowym. Mamy dwie możliwości zatowarowania: 

  • Ręcznie – dodając każdy produkt osobno wraz ze zdjęciami i opisami; 
  • Integrując z hurtownią/magazynem – łącząc sklep poprzez moduł z hurtownią lub magazynem, z którym współpracujemy i pobieramy produkty automatycznie (plik CSV lub XML). 

Pamiętaj, aby produkty w Twoim sklepie posiadały dokładny opis wraz ze zdjęciami w dobrej jakości. Przy każdym produkcie powinna znajdować się również cena.  

  1. Wybierz formy płatności w sklepie internetowym: 

Warto zadbać o to, aby kupujący mieli możliwość wyboru różnych metod płatności. Każdy odbiorca może preferować zupełnie inny sposób płatności za zakupy. Sklep internetowy powinien w miarę możliwości udostępniać: 

  • Płatność przy odbiorze – jest to bardzo popularna metoda płatności. Sprzedawcy, którzy oferują tą metodę płatności są bardziej wiarygodni dla odbiorców i dają im większe poczucie bezpieczeństwa w dokonywanej transakcji. 
  • Korzystanie z serwisów płatności – jest to w obecnych czasach najbardziej popularna metoda płatności. Większość sklepów internetowych umożliwia skorzystanie z niej. Zdecydowanie najszybsza metoda i ułatwiająca zarówno pracę sprzedawcy jak i płatności kupującemu. Korzystając z tej opcji dokonywania płatności kupujący mogą zapłacić za pomocą kart kredytowych, przelewu oraz BLIK. Większość takich transakcji jest zaksięgowana w sklepie w ciągu kilku minut – sprzedawca może od razu przejść do realizacji zamówienia. 
  • Tradycyjny przelew bankowy – zdecydowanie jest to najprostsza metoda płatności. Jednakże dla wielu z nas jest to dość uciążliwe i czasochłonne dla sprzedawcy. Musi on czekać i sprawdzać konto bankowe czy wpłynął przelew. Takie zamówienie niestety ma dłuższy czas realizacji. 
  1. Wybierz formy dostawy w sklepie internetowym: 

W internecie każdy kupujący ma inne preferencje. Odnosi się to również do sposobu dostarczenia zamawianego towaru. Sklepy oferujące różne metody dostawy zazwyczaj cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Warto więc skorzystać z wielu metod dostarczania zamówienia: 

  • Odbiór osobisty – jest to dobra opcja dla kupujących, którzy boją się niedostarczenia przesyłki, albo zależy im na szybkim otrzymaniu zamówienia. Jest to natomiast związane z obowiązkiem posiadania kasy fiskalnej. 
  • Wybór firmy kurierskiej – umożliwienie wyboru firmy kurierskiej może zachęcić kupujących do dokonania zakupu. Zazwyczaj taka przesyłka jest realizowana w ciągu 2-3 dni roboczych. Wiąże się to z obowiązkiem odebrania towaru przez kupującego we wskazanym przez niego miejscu;
  • Poczta Polska – tradycyjny sposób dostarczania przesyłek. Kiedy dostawca nie zastanie odbiorcy w domu, istnieje możliwość odbioru przesyłki w punkcie Poczty. Jest to trochę dłuższy czas doręczenia niż kurier. 
  • Skorzystanie z Paczkomatu – odbiorcy bardzo chętnie korzystają z tej metody dostawy. Jest ona szybka (około 2 dni robocze) i pozwala na odbiór zamówienia we wskazanym przez klienta punkcie nawet w późnych godzinach oraz w weekend.   

W tym momencie warto rozeznać się u kontrahentów, z którymi chcielibyśmy podpisać umowy na przewóz paczek. Każdy z nich zapewne będzie miał inną ofertę.  

W swoim sklepie także powinniśmy uwzględnić koszty przesyłki towaru do odbiorcy. Powinniśmy udostępnić kupującym dobrowolny wybór możliwości dostarczenia zakupionego przez nich towaru.  

Korzystanie z wszystkich wymienionych metod zdecydowanie zachęci kupujących do skorzystania z oferty na Twoim sklepie internetowym. Im więcej opcji do wyboru, tym więcej chętnych do zakupów. 

  1. Wybór dodatkowych platform sprzedażowych: 

Zakładając sklep internetowy warto zastanowić się nad dodatkowym źródłem pozyskiwania klientów. Dobrym sposobem na to, jest zintegrowanie sklepu z platformami sprzedażowymi typu Ceneo i Allegro. Planowanie rozwoju powinno być przemyślane już w początkowej fazie działalności sklepu.  Przy korzystaniu z modelu sklepu typu SaaS integracja z platformami sprzedażowymi jest bardzo prosta. Można ją wykonać od razu z panelu administracyjnego. Dobrze, gdyby konto na platformie sprzedażowej było założone pod tą samą nazwą sklepu. Może to sprawić, iż użytkownicy będą szukali sklepu po nazwie w internecie i trafią bezpośrednio do Twojego sklepu.  

  1. Promocja i reklama sklepu: 

W pierwszej kolejności po otwarciu sklepu należy zadbać o to, aby użytkownicy dowiedzieli się o istnieniu sklepu. Warto opublikować informację z linkiem odsyłającym do sklepu na swoich kanałach społecznościowych – na Facebooku czy na Instagramie. Facebook posiada także płatne narzędzie do promocji jakim jest Facebook Ads. 

W kolejnym etapie warto zastanowić się nad doborem kampanii reklamowej. Zachęci ona użytkowników do odwiedzin na Twoim sklepie internetowym i prawdopodobnie zmobilizuje ich do dokonania zakupu właśnie u Ciebie. O jakich reklamach warto pomyśleć? 

  • Fora branżowe – załóż konto firmowe na forach odnoszących się do kategorii produktów które sprzedajesz i wypowiadaj się merytorycznie na zadawane pytania. Możesz przy tym delikatnie odsyłać linkami do swojego sklepu, jednak nie warto z tym przesadzać. W sytuacji, kiedy dobrze komuś doradzisz, wzbudzisz jego zaufanie i prawdopodobnie klient poleci Twój sklep innym potencjalnym odbiorcom. Jest to darmowa opcja, jednak trzeba jej poświęcić dużo czasu. 
  • Kanał na YouTube – jest to bardzo popularne źródło promocji dla sklepów internetowych. Nazwa kanału powinna odpowiadać nazwie sklepu. Warto zadbać o spójny content przy dodawaniu filmików. Do reklamy dobrze nadaja się filmy prezentujące konkretne produkty i ich recenzje, nawet od innych osób. Jest to darmowa reklama, ale wymagająca poświecenia czasu oraz umiejętności przy tworzeniu. 
  • Reklama w Google – reklama, którą rozlicza się za tzw. “kliknięcie”. W każdej chwili można ją wyłączyć. Pozwala na zarządzanie wskazanym przez nas budżetem w trybie dziennym. 
  • Porównywarki cen – reklama, którą rozlicza się również za tzw. “kliknięcie” -przechodząc na stronę sklepu, porównywarki cen pokazują oferty z różnych sklepów równocześnie. 
  • Reklamy w Social Mediach – reklama, którą także rozlicza się za tzw. “kliknięcie”, wyświetla się w aktualnościach potencjalnych odbiorców. Pozwala na zarządzanie wskazanym przez nas budżetem w trybie dziennym. 
  • E-mail marketing przy jednoczesnym korzystaniu z Marketing Automation – możliwość zamówienia newslettera w twoim sklepie wzbogaci Cię o adresy e-mail. Baza takich adresów to idealne rozwiązanie do zaproponowania odbiorcom nowości czy promocji. Jest to tania opcja reklam, jednakże wymaga wkładu pracy oraz wiedzy merytorycznej. Wiąże się również z obowiązkiem uzyskania dobrowolnej zgody od użytkowników na wysyłkę wiadomości i kampanii.  

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Koszty związane ze sklepem internetowym

Założenie sklepu internetowego i jego działanie wiąże się z kosztami. Jednakże nie są one aż tak wysokie, jakby się mogło wydawać. Większość kosztów...

Sklep internetowy w branży odzieżowej – co i jak?

Zdecydowałeś się na otwarcie sklepu odzieżowego w sieci, to już połowa sukcesu za Tobą, a mianowicie wybór konkretnej branży. Zdecydowanie jest to...

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

Dla osób, które nie miały wcześniej z gospodarstwem rolnym nic wspólnego, założenie własnego nie będzie takim prostym zadaniem. Aby założyć własne gospodarstwo...

Co sprzedawać w Internecie bez działalności gospodarczej?

Dzięki wejściu Konstytucji Biznesu, sprzedaż na małą skalę możliwa jest również bez prowadzenia zarejestrowanej działalności gospodarczej. Skorzystać z tego mogą przede wszystkim osoby,...

Recent Comments