piątek, 23 października, 2020
e-commerce

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

0
e-commerce

Kilka słów o Marketing Automation

0
e-commerce

Kilka pomysłów na domowy biznes w 2020 roku

0
e-commerce

Jak otworzyć sklep internetowy?

0
e-commerce

Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

0
e-commerce

Marża i narzut – jak obliczyć?

0
e-commerce

Informator po Google Ads

0
e-commerce

Co to jest rejestr BDO?

0
e-commerce

Reklamy Google Ads – co jest niedozwolone?

0
e-commerce

Co zrobić z elektrośmieciami?

0
e-commerce

Prezes UOKiK – jakie decyzje może podjąć?

0
wszystko o Google Ads

Reklamy Google Ads – typy reklam

0
e-commerce

Jak założyć fundację?

0
e-commerce

Zalety prowadzenia sklepu internetowego

0
e-commerce

Zarabianie w Internecie

0
e-commerce

Odstąpienie od umowy przez podróżnego

0
e-commerce

Stop Geoblokowania – o co w tym chodzi?

0
e-commerce

Jak funkcjonuje marketing automation?

0
Strona główna e-commerce Jak unikać zwrotów towaru w sklepie internetowym?

Jak unikać zwrotów towaru w sklepie internetowym?

Zapewne wielu z was, prowadząc sklep internetowy lub myśląc o jego założeniu, nie raz zastanawiała się nad kwestią zwrotów w swoim sklepie internetowym. W każdej branży zwroty są możliwe, jednakże jakie towary dokładnie konsumenci zwrócić mogą i jakie koszty związane z wracaniem towaru musisz ponieść? O tym w dzisiejszym artykule. Zapraszamy. 

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z umożliwianiem zwrotu towarów. Często zdarza się, że zakupiony towar okazuje się być w złym rozmiarze, nietrafionym prezentem czy nawet błędem w zamówieniu, dlatego też musisz udostępniać w swoim sklepie możliwość dokonania zwrotu. Jak zminimalizować ilość zwrotów? 

  • Sprzedawaj spersonalizowane produkty – zakupione towary w Twoim sklepie charakteryzują się personalizacją, w związku z czym nie towary nie podlegają zwrotom. Sprzedawca nie jest w stanie sprzedać danego towaru spersonalizowanego dalej, dlatego też nie można zwrócić takiej rzeczy. Warto zastanowić się nad dodaniem dodatkowego grawera czy nadruku nawet za symboliczną kwotę, ponieważ dzięki temu klienci nie będą mogli zwrócić swoich zakupów; 
  • Wydłużenie czasu na zwrot zakupionego towaru – ustawowy czas jaki obowiązuje na dokonanie zwrotu to 14 dni. Paradoksalnie im dłuższy czas możliwości dokonania zwrotu, tym tych zwrotów jest mniej. Z jednej strony będziesz lepiej odbierany przez użytkowników Internetu, ponieważ dajesz więcej czasu na zwrot, a z drugiej to nabywca zazwyczaj im dłuższy termin na zwrot to zapomina o dokonaniu tego zwrotu; 
  • Podawaj dokładne informacje o produktach – prowadząc sprzedaż internetową, ciężko jest umożliwić nabywcom fizyczne obejrzenie danego produktu. Zwróć zatem uwagę na umieszczanie wszystkich niezbędnych elementów w jego opisie oraz wyraźne zdjęcia, które pozwolą dostrzec każdy szczegół. Dzięki temu unikniesz wielu zwrotom.  

Pamiętaj, że regulamin sklepu internetowego powinien mieć zawarte szczegółowe informacje odnośnie dokonywania zwrotów w Twoim sklepie internetowym. 

Czego nie można zwracać w sklepie internetowym? 

Nie tylko wyżej opisane produkty personalizowane nie podlegają zwrotom, ale także rozpakowane produkty takie jak: 

  • Artykuły spożywcze; 
  • Leki; 
  • Bielizna; 
  • Szczoteczki do zębów; 
  • Kosmetyki; 
  • Artykuły związane z higieną osobistą; 
  • Programy komputerowe; 
  • Oprogramowania; 
  • Gry komputerowe; 
  • Gazety oraz czasopisma; 
  • Bilety na konkretne wydarzenia. 

Zwróć również uwagę na fakt, że zwroty towarów bez paragonu również są możliwe. Nie tylko paragon umożliwia dokonanie zwrotu, ale także faktura czy nawet wyciąg z banku. Każdy dokument, na podstawie klient którego może udowodnić zakup danego towaru właśnie w Twoim sklepie podlega pod możliwość dokonania zwrotu.  

Koszty związane ze zwrotem towaru 

Zgodnie z przepisami sprzedawca ma obowiązek zwrócenia kosztów w ciągu 14 dni od otrzymania zwrotu. Kwota to nie tylko cena produkty, ale także koszt dostawy (zwracając uwagę, że koszty sprzedawca oddaje za najtańszą możliwą wysyłkę). Koszty odesłania zwracanego towaru stoją po stronie kupującego (regulamin sklepu internetowego powinien mieć to wyraźnie zaznaczone w dziale związanym ze zwrotami). 

Jeśli dojdzie do zwrotów w Twoim sklepie internetowym, warto zastanowić się nad udostępnianiem formularza zwrotu, dzięki któremu sam proces przebiegnie dużo sprawniej. Kupujący będzie musiał uzupełnić go jedynie odpowiednio uzupełnić. Obowiązkowe pola formularza zwrotu to między innymi: 

  • Data zakupu towaru;
  • Nazwa towaru oraz rozmiar; 
  • Powód zwrotu; 
  • Wartość zakupionego towaru; 
  • Miejsce dokonania zwrotu pieniężnego; 
  • Dowód sprzedaży (numer zamówienia). 

Korzystanie z formularza udostępnianego na Twoim sklepie internetowym nie jest obowiązkowe dla kupujących. Mogą oni napisać własny, czy nawet powiadomić sprzedawcę drogą mailową.  

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Koszty związane ze sklepem internetowym

Założenie sklepu internetowego i jego działanie wiąże się z kosztami. Jednakże nie są one aż tak wysokie, jakby się mogło wydawać. Większość kosztów...

Sklep internetowy w branży odzieżowej – co i jak?

Zdecydowałeś się na otwarcie sklepu odzieżowego w sieci, to już połowa sukcesu za Tobą, a mianowicie wybór konkretnej branży. Zdecydowanie jest to...

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

Dla osób, które nie miały wcześniej z gospodarstwem rolnym nic wspólnego, założenie własnego nie będzie takim prostym zadaniem. Aby założyć własne gospodarstwo...

Co sprzedawać w Internecie bez działalności gospodarczej?

Dzięki wejściu Konstytucji Biznesu, sprzedaż na małą skalę możliwa jest również bez prowadzenia zarejestrowanej działalności gospodarczej. Skorzystać z tego mogą przede wszystkim osoby,...

Recent Comments