piątek, 23 października, 2020
e-commerce

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

0
e-commerce

Kilka słów o Marketing Automation

0
e-commerce

Kilka pomysłów na domowy biznes w 2020 roku

0
e-commerce

Jak otworzyć sklep internetowy?

0
e-commerce

Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

0
e-commerce

Marża i narzut – jak obliczyć?

0
e-commerce

Informator po Google Ads

0
e-commerce

Co to jest rejestr BDO?

0
e-commerce

Reklamy Google Ads – co jest niedozwolone?

0
e-commerce

Co zrobić z elektrośmieciami?

0
e-commerce

Prezes UOKiK – jakie decyzje może podjąć?

0
wszystko o Google Ads

Reklamy Google Ads – typy reklam

0
e-commerce

Jak założyć fundację?

0
e-commerce

Zalety prowadzenia sklepu internetowego

0
e-commerce

Zarabianie w Internecie

0
e-commerce

Odstąpienie od umowy przez podróżnego

0
e-commerce

Stop Geoblokowania – o co w tym chodzi?

0
e-commerce

Jak funkcjonuje marketing automation?

0
Strona główna e-commerce Jak używać emoji w komunikacji marketingowej?

Jak używać emoji w komunikacji marketingowej?

Nie od dziś zauważyć można, że emoji są nierozłącznym elementem w komunikacji, zarówno internetowej jak i wysyłanych wiadomości sms. Wysyłane symbole pozwalają na dokładniejsze przekazanie panujących emocji i uczuć w komunikacji.  

Czym są emoji? 

Emotykony, dokładnie emoji to kolorowe symbole przedstawiające różne emocje, zwierzęta oraz różne produkty typu jedzenie, pogodę, flagi oraz wiele innych. W odróżnieniu od tradycyjnych emotikonów, emoji nie można wpisać z klawiatury. Aby wysłać symbol, należy skorzystać z funkcji dostępnych w smartfonach, Facebooku czy Instragramie. Zazwyczaj kojarzą się z zabawnymi emocjami, a oglądając je pojawia się uśmiech na twarzy widza. 

Emoji w marketingu – tak czy nie? 

Czynniki psychologiczne mają ogromny wpływ na podjęcie jakiejkolwiek decyzji. Tak samo w marketingu, duży wpływ odrywają wyświetlane emoji, które często wskazują emocje towarzyszące danemu tekstowi po to, aby jeszcze bardziej realistycznie zaprezentować daną treść. Zabawny sposób na wykazanie towarzyszących emocji skutecznie zachęca i przykuwa uwagę innych użytkowników. Dużą zaletą korzystania z emoji jest to, że odczuwalne jest zmniejszenie dystansu między firmą a odbiorcą oraz “luźniejsze” relacje między nimi. 

Jak używać emoji w marketingu? 

Przede wszystkim należy wcześniej przemyśleć w którym miejscu chcemy użyć symboli emoji, ponieważ nie powinno dojść do sytuacji, że symbol wstawiony jest w miejscu, do którego nie pasuje i nie odzwierciedla danych emocji. Warto zastanowić się nad tym, żeby emoji potęgowały emocjonalny odbiór danego przekazu i “dopowiadały” to czego słowami ująć się czasem nie da. Przed wstawieniem danego symbolu warto jednak zapoznać się z jego znaczeniem, aby nie doszło do nieporozumienia. Niektóre z nich mogą mieć podwójne znaczenie, a niektóre mogą być niestosowne do sytuacji. Należy pamiętać, że niestety nie dla każdej grupy odbiorców stosowanie emoji będzie odpowiednie. Osoby starsze jednak nie są przyzwyczajeni do tego rodzaju komunikatów i mogą nie zrozumieć przekazu. Nie można również przesadzić z dodawaniem symboli, ponieważ komunikat może okazać się niezrozumiały dla każdego. 

Odpowiednio dobrane symbole do sytuacji mogą zdecydowanie poprawić wygląd komunikatów jak i relacje z klientami. Tak samo jak w trakcie rozmowy face to face ton i mimika twarzy mają ogromne znaczenie, tak samo w sieci ważne są dobrze dobrane słowa oraz symbole. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Koszty związane ze sklepem internetowym

Założenie sklepu internetowego i jego działanie wiąże się z kosztami. Jednakże nie są one aż tak wysokie, jakby się mogło wydawać. Większość kosztów...

Sklep internetowy w branży odzieżowej – co i jak?

Zdecydowałeś się na otwarcie sklepu odzieżowego w sieci, to już połowa sukcesu za Tobą, a mianowicie wybór konkretnej branży. Zdecydowanie jest to...

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

Dla osób, które nie miały wcześniej z gospodarstwem rolnym nic wspólnego, założenie własnego nie będzie takim prostym zadaniem. Aby założyć własne gospodarstwo...

Co sprzedawać w Internecie bez działalności gospodarczej?

Dzięki wejściu Konstytucji Biznesu, sprzedaż na małą skalę możliwa jest również bez prowadzenia zarejestrowanej działalności gospodarczej. Skorzystać z tego mogą przede wszystkim osoby,...

Recent Comments