piątek, 23 października, 2020
e-commerce

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

0
e-commerce

Kilka słów o Marketing Automation

0
e-commerce

Kilka pomysłów na domowy biznes w 2020 roku

0
e-commerce

Jak otworzyć sklep internetowy?

0
e-commerce

Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

0
e-commerce

Marża i narzut – jak obliczyć?

0
e-commerce

Informator po Google Ads

0
e-commerce

Co to jest rejestr BDO?

0
e-commerce

Reklamy Google Ads – co jest niedozwolone?

0
e-commerce

Co zrobić z elektrośmieciami?

0
e-commerce

Prezes UOKiK – jakie decyzje może podjąć?

0
wszystko o Google Ads

Reklamy Google Ads – typy reklam

0
e-commerce

Jak założyć fundację?

0
e-commerce

Zalety prowadzenia sklepu internetowego

0
e-commerce

Zarabianie w Internecie

0
e-commerce

Odstąpienie od umowy przez podróżnego

0
e-commerce

Stop Geoblokowania – o co w tym chodzi?

0
e-commerce

Jak funkcjonuje marketing automation?

0
Strona główna e-commerce Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

Nazwa to kluczowy element Twojego sklepu internetowego. To właśnie po niej klienci będą kojarzyli Twój sklep i szukali go w sieci a także polecali swoim znajomym. Wybór nie należy do łatwych, decyzja musi być dobrze przemyślana, ponieważ zmiana nazwy nie należy do łatwych zadań. Nazwa zdecydowanie wpływa również na działania marketingowe. 

Czym więc kierować się przy wyborze nazwy sklepu internetowego? 

  • Na samym początku musisz oczywiście przeanalizować swoją konkurencję i upewnić się, że nazwa, którą chcesz wybrać nie jest już zajęta. Podobieństwo w nazwach nie wróży nic dobrego. Nazwa, na jaką się zdecydujesz przede wszystkim powinna być łatwa do zapamiętania i możliwie krótka, po prostu musi chwytać użytkownika, zgodnie z zasadą KISS – Keep it smile, stupid; 
  • Nazwa powinna w pewien sposób odzwierciedlać towar, który będziesz sprzedawał tak by klienci mogli domyślić się co oferujesz w swoim sklepie internetowym, jednakże nie skupiaj się na konkretnej nazwie związanej z jakimś produktem, np. Koszulemeskie.pl – co w przypadku, jeśli będziesz chciał poszerzyć asortyment o krawaty? ; 
  • Wybierając nazwę nie musisz skupiać się na istniejących słowach, możesz stworzyć coś własnego, unikatowego;
  • Pamiętaj, aby Twoja nazwa nie zawierała polskich znaków. W nazwie domeny także nie będziesz mógł ich użyć, dlatego przemyśl to już od samego początku; 
  • Zwróć uwagę na trudne do napisania słowa – staraj się ich unikać, ponieważ użytkownicy Internetu mogą często wprowadzać błędnie dane słowo a co za tym idzie – nie zostaną przekierowani do Twojego sklepu internetowego;
  • Przed wyborem nazwy, warto zastanowić się nad burzom mózgów i poprosić nawet kilku znajomych o podanie swoich propozycji. Swoje propozycje również przedstaw innym i poproś o wybór najlepszej; 
  • Decyzja nie powinna zostać podjęta w ciągu jednego dnia. Przysłowiowe “prześpij się z tym” idealnie się tutaj sprawdzi; 
  • Przy wyborze nie musisz martwić się o pozycjonowanie SEO. Kiedyś owszem, miało to znaczenie, jednak dziś już nie jest to aktualne;
  • Przed ostatecznym wyborem jeszcze raz upewnij się, że dana nazwa nie jest już wykorzystana w sieci. Możesz sprawdzić to za pomocą wyszukiwarki Google, ale także sprawdzić dostępność w bazie znaków towarowych, bazie Krajowego Rejestru Sądowego oraz w bazie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; 
  • Jeśli decyzja już zapadła, pamiętaj, aby zarejestrować nazwę w Urzędzie Patentowym tak, aby nikt nie mógł mieć do niej prawa. Nie jest to kwestia obowiązkowa, jednak warta uwagi. 

Wybierając nazwę sklepu internetowego, pomyśl równocześnie o domenie. Nie musi być ona wprawdzie taka sama, jednak z praktycznego punktu widzenia – lepiej, jeśli jest. Zdecydowanie lepiej wygląda takie samo logo Twojego sklepu internetowego, jak umieszczona kilka centymetrów wyżej nazwa w adresie URL. 

Podsumowując, wybierając nazwę musisz uzbroić się w cierpliwość i przestrzegać najważniejszych aspektów: 

  • Krótka i łatwa do zapamiętania nazwa; 
  • Bez polskich znaków;
  • Postaw na oryginalność; 
  • Sprawdź czy nazwa nie jest już zajęta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Koszty związane ze sklepem internetowym

Założenie sklepu internetowego i jego działanie wiąże się z kosztami. Jednakże nie są one aż tak wysokie, jakby się mogło wydawać. Większość kosztów...

Sklep internetowy w branży odzieżowej – co i jak?

Zdecydowałeś się na otwarcie sklepu odzieżowego w sieci, to już połowa sukcesu za Tobą, a mianowicie wybór konkretnej branży. Zdecydowanie jest to...

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

Dla osób, które nie miały wcześniej z gospodarstwem rolnym nic wspólnego, założenie własnego nie będzie takim prostym zadaniem. Aby założyć własne gospodarstwo...

Co sprzedawać w Internecie bez działalności gospodarczej?

Dzięki wejściu Konstytucji Biznesu, sprzedaż na małą skalę możliwa jest również bez prowadzenia zarejestrowanej działalności gospodarczej. Skorzystać z tego mogą przede wszystkim osoby,...

Recent Comments