niedziela, 4 czerwca, 2023
portal sprzedawcy
Strona głównajak założyć sklep internetowyJak założyć sklep internetowy, podstawowe informacje

Jak założyć sklep internetowy, podstawowe informacje

Internet daje nam coraz to większe możliwości. Coraz więcej przedsiębiorców przerzuca swoje dotychczasowe biznesy do internetu lub otwiera je tylko w sieci. Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą i myślisz o otwarciu sklepu internetowego, ten artykuł być może wyjaśni Ci kilka ważnych kwestii.

Jak założyć sklep internetowy krok po kroku:

  1. Wybierz produkt, który chcesz sprzedawać

Na samym początku dobrze przemyśl co chciałbyś oferować w swoim sklepie i z jakimi produktami mieć do czynienia. W obecnych czasach ciężko, aby były to produkty bardzo wyróżniające się na tle innych, ale być może Tobie właśnie się to uda. Warto rozeznać się u konkurencji i zobaczyć jakie produkty sprzedają. Dobra analiza rynku to podstawa.

2. Zrób biznesplan

Kolejnym etapem powinno być stworzenie biznesplanu przed otwarciem Twojego sklepu internetowego. Powinno być w nim uwzględnione między innymi: charakterystyka przedsiębiorstwa, krótki opis całości projektu, kadra pracownicza, plany poszczególnych etapów i terminy ich faktycznej realizacji, badanie rynku oraz konkurencji oraz analiza finansowa. Bez dobrego biznesplanu ciężko będzie Ci kontrolować każdy etap pracy.

  1. Załóż działalność

Prowadzić sklep internetowy możesz w każdej z wymienionych form:

  • Jednoosobowa działalność gospodarcza;
  • Spółka cywilna;
  • Spółka jawna;
  • Spółka komandytowa;
  • Spółka komandytowo-akcyjna;
  • Spółka akcyjna;
  • Spółka z o.o.

W momencie wyboru rozpoczęcia działalności jako jednoosobowa działalność gospodarcza lub spółka cywilna musisz pamiętać o obowiązku rejestru do CEIDG. Natomiast w momencie wyboru innej formy spośród wyżej wymienionych musisz wpisać firmę do KRS.

  • Wybierz formę opodatkowania

Następnym etapem powinien być wybór formy opodatkowania. Możesz wybrać jedną z opcji:

  • Opodatkowanie ryczałtem;
  • Opodatkowanie zasadami ogólnymi według skali podatkowej;
  • Opodatkowanie podatkiem liniowym.

Każda z form różni się od siebie. Warto zapoznać się z cechami charakterystycznymi każdej z form opodatkowania i po analizie wybrać odpowiednią dla swojej działalności.

  • ZUS

Po wyborze formy prowadzenia działalności dobrze również rozeznać się w sprawie zgłoszenia pracownika czy siebie samego do ZUS. W zależności od formy prowadzonej działalności inaczej wygląda ta kwestia. W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej czy jednoosobowej spółki z o.o., spółki cywilnej, jawnej czy komandytowej to przedsiębiorca ma obowiązek zgłoszenia siebie do ubezpieczenia w ZUS. Natomiast przy wieloosobowej spółce z o.o., spółce komandytowo-akcyjnej lub akcyjnej nie wymaga wpisu do ZUS. Zmienia się to w przypadku zatrudnienia pracowników.

  • Firmowe konto bankowe

Sklep internetowy w większości przypadków wszystkie transakcje realizuje za pomocą internetu. Do konta powinno być dołączone konto bankowe. Nie ma w tej kwestii żadnego nakazu, aby konto to było osobne tylko na firmę. Jednakże w momencie większych wpływów i zwiększeniu częstotliwości o wiele łatwiej, kiedy takie konto jest tylko “przywiązane” do jednego sklepu internetowego. O wiele łatwiej jest zapanować nad wpłatami i wypłatami oraz mamy świadomość, że wszystkie transakcje dotyczą tylko tego sklepu. Konto można założyć przez internet lub bezpośrednio w placówce banku.

  • Kasa fiskalna

Sklep internetowy to płatności wyłącznie za pośrednictwem banku. Nie ma więc konieczności stosowania kasy fiskalnej. Jednakże każdy wpływ środków musi być odpowiednio opisany np. numerem zamówienia oraz dane klienta (imię, nazwisko, adres).

  • Dokumentacja zgodna z RODO

Rozpoczynając swoją działalność w internecie musisz wiedzieć, że niezwykle ważny aspekt to pełna dokumentacja. Może ochronić Cię w odpowiednim momencie. Musisz pamiętać, że dokumenty, które umieścisz na swoim sklepie muszą być zawsze aktualne z obowiązującymi przepisami prawa. Regulamin sklepu internetowego to niezwykle ważna część. Warto poświęcić więc temu więcej czasu i zadbać o to, by był profesjonalnie przygotowany. Kolejnym ważnym elementem jest polityka prywatności, dzięki której użytkownicy odwiedzający Twój sklep dowiedzą się o tym jakie dane osobowe przetwarzasz i w jakim celu będą one przetwarzane.

Jeśli nie jesteś sam w stanie tego zrobić lub masz obawy przed tym, aby nie zrobić czegoś źle – skorzystaj z pomocy jaką oferuje serwis UczciwyRegulamin.

  • Domena

Domena to element, dzięki któremu odbiorca od razu kojarzy sklep internetowy właśnie z Twoimi produktami. Pamiętaj, aby nazwa była dość prosta i łatwa do zapamiętania. Nie może zawierać polskich znaków. Musi to być coś charakterystycznego oraz w miarę krótkiego. Zarówno jak i nazwa twojego sklepu jest ważna, tak samo nie można zapomnieć o końcówce Twojej domeny. Jeśli myślisz o działalności jedynie w Polsce – Twoja końcówka to “.pl”, natomiast jeśli chcesz działać szerzej – warto pomyśleć o końcówce “.com”.

  1. Certyfikat SSL

Nieodłącznym elementem sklepu internetowego jest także certyfikat SSL. Zapewnia on poufność podczas transmisji danych przesyłanych przez internet. Niezwykle ważne jest to w trakcie dokonywania płatności.

  1. Wybierz model prowadzenia sklepu internetowego

Już od początku powinieneś mieć czystą wizję tego, co chcesz sprzedawać, co jest dla Ciebie najważniejsze przy prowadzeniu sklepu internetowego oraz to jaki budżet masz przewidziany na otwarcie sklepu internetowego. Na rynku dostępnych jest kilka modeli prowadzenia sklepu. Jednym z najwygodniejszych jest model typu SaaS (Software as a Service) czyli tzw. Sklep na abonament. Nie wymaga on na początku wejścia z dużą gotówką. Jest to przede wszystkim opcja dla osób, które nie mają dużej wiedzy na temat podstaw e-commerce. Tutaj z pomocą może przyjść firma Shoper. Dlaczego warto skorzystać z tzw. sklepu na abonament?

  • Szybkie rozpoczęcie – ze względu na mnóstwo funkcjonalności jakie proponuje Shoper, możesz w ciągu kilku dni rozpocząć sprzedaż w swoim e-sklepie. Wystarczy kilka kliknięć i gotowe. Dzięki wielu integracjom dodawanie towaru wraz ze zdjęciami o opisami (o ile masz na to zgodę od producenta czy hurtowni) do Twojego sklepu zajmie zaledwie chwilę.
  • Łatwiejsza sprzedaż – dzięki oprogramowaniu nie musisz martwić się o to, że potrzebujesz wielu osób na każdy poszczególny dział. Specjaliści Shopera to wysokokwalifikowane osoby, które cały czas pracują i kontrolują wszystko co się dzieje na ich serwisie. Sprzedawca nie potrzebuje profesjonalnej wiedzy na rozpoczęcie, wszystkiego może się nauczyć i dowiedzieć od pracowników Shoper’a. Dużym ułatwieniem jest również integracja z platformami sprzedażowymi. Dzięki temu można bezpośrednio z panelu administracyjnego dodawać produkty na Allegro czy Ceneo.
  • Niskie koszty prowadzenia sklepu – korzystając z oprogramowania na abonament, musisz uiścić co miesiąc odpowiednią opłatę za korzystanie. Raty nie obciążają budżetu firmy i można sobie je wliczyć w koszty. Shoper oferuje 4 pakiety oprogramowania i każdy z nich wiąże się z innymi opłatami. W cenie pakietów zawarte są takie udogodnienia jak:
  • Zintegrowane płatności online;
  • Integracja z firmami kurierskimi i paczkomatami;
  • Możliwość połączenia sklepu ze sklepem na Facebooku;
  • Dostęp do porównywarek cenowych;
  • Integracja z platformami sprzedażowymi (Ceneo, Allegro);
  • Certyfikat SSL;
  • Zgodność z RODO;
  • Nielimitowane wersje językowe;
  1. Promocja i reklama Twojego sklepu internetowego

Tuż po otwarciu sklepu internetowego warto pomyśleć o tym, aby na swoich kanałach społecznościowych – Facebook czy Instagram – opublikować informację o sklepie. W obecnym czasie jest to miejsce, które cieszy się ogromną liczbą zalogowanych użytkowników. Dobrym elementem do reklamy Twojego sklepu jest korzystanie z e-mail marketingu, który powiązany jest z Marketing Automation. Umożliwiając dobrowolny zapis do newslettera na stronie zdobywasz adresy e-mail użytkowników oraz inne dane osobowe. Ręczne wysłanie wiadomości z nowościami czy rabatami może być bardzo uciążliwe. W takim momencie z pomocą przychodzi Marketing Automation i firma SALESmenago, która oferuje właśnie pomoc w marketingu. Dzięki funkcjonalności jaką ma firma SALESmenago dopasowanie odpowiedniego komunikatu do danego odbiorcy zajmuje o wiele mniej czasu. Dzięki spersonalizowanym formularzom kontaktowym wzrośnie ilość pozyskiwanych leadów, a co za tym idzie, ilość potencjalnych klientów. Oprogramowanie SALESmenago zoptymalizuje pracę w firmie oraz ułatwi współpracę między działami marketingu oraz sprzedaży.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments