poniedziałek, 19 października, 2020
e-commerce

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

0
e-commerce

Kilka słów o Marketing Automation

0
e-commerce

Kilka pomysłów na domowy biznes w 2020 roku

0
e-commerce

Jak otworzyć sklep internetowy?

0
e-commerce

Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

0
e-commerce

Marża i narzut – jak obliczyć?

0
e-commerce

Informator po Google Ads

0
e-commerce

Co to jest rejestr BDO?

0
e-commerce

Reklamy Google Ads – co jest niedozwolone?

0
e-commerce

Co zrobić z elektrośmieciami?

0
e-commerce

Prezes UOKiK – jakie decyzje może podjąć?

0
wszystko o Google Ads

Reklamy Google Ads – typy reklam

0
e-commerce

Jak założyć fundację?

0
e-commerce

Zalety prowadzenia sklepu internetowego

0
e-commerce

Zarabianie w Internecie

0
e-commerce

Odstąpienie od umowy przez podróżnego

0
e-commerce

Stop Geoblokowania – o co w tym chodzi?

0
e-commerce

Jak funkcjonuje marketing automation?

0
Strona główna e-commerce Kopiowanie treści wpisanych w regulamin sklepu internetowego

Kopiowanie treści wpisanych w regulamin sklepu internetowego

Skopiowanie regulaminu z innego sklepu internetowego wydaje się nie być niczym trudnym. Wystarczy wejść, zaznaczyć tekst, skopiować go i udostępnić na swoim sklepie, ale czy to jest legalne? 

Otóż, regulamin jest chroniony prawami autorskimi, zatem kopiowanie go od kogoś innego narusza prawa autorskiemówi o tym art. 116 Ustawy o Prawie Autorskim: 

“1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.”  

Dopuszczając się tego, kopiujący musi ponieść odpowiedzialność za popełnione czyny: 

  • Konieczność naprawienia wyrządzonej szkody (np. Poprzez zapłatę pieniężnego odszkodowania w wysokości dwukrotności stosownego wynagrodzenia lub trzykrotności, gdy naruszenie jest zawinione); 
  • Właściciel może żądać usunięcia regulaminu. 

Kopiując cudzy regulamin można również narazić swój sklep internetowy na powielanie błędów, które mogłyby by występować w skopiowanym regulaminie. Taki regulamin mógłby zawierać klauzule niedozwolone, których używanie może wiązać się z nałożeniem przez Prezesa UOKiK kary na sprzedawcy w wysokości 10% przychodów za poprzedni rok rozliczeniowy. 

Aby się przed tym wszystkim uchronić, najlepiej skorzystać z pomocy profesjonalistów i powierzyć im stworzenie regulaminu. 

Jak powinien wyglądać regulamin sklepu internetowego? 

Przede wszystkim jego treść powinna być jasna i zrozumiała oraz pomocna dla każdego, a dostęp do niego powinien być łatwy i szybki.  

W takim regulaminie powinno być zawarte: 

  • Definicje wykorzystywanych pojęć; 
  • Pełną nazwę podmiotu gospodarczego; 
  • Informację o oferowanych usługach/przedmiotach;
  • Ściśle określone zasady współpracy; 
  • Informację o przetwarzaniu danych osobowych; 
  • Informację o procesie zamówienia; 
  • Informację o możliwościach płatności za zakupiony towar; 
  • Informację o możliwości wyboru sposobu wysyłki;
  • Informację o możliwości odstąpienia od umowy dla konsumenta; 
  • Informację o wyłączeniu lub niewyłączeniu rękojmi w relacji B2B; 
  • Informację o możliwości złożenia reklamacji.  

Do pełnej dokumentacji brakuje jeszcze polityki prywatności, która ma pełnić funkcję przede wszystkim informacyjną. Zawierać ona powinna informację o przetwarzaniu danych osobowych, o tym w jakim celu, jak długo i przez kogo będą przetwarzane. Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych wymaga, aby polityka prywatności zawierała takie informację jak: 

  • Pełne dane firmy; 
  • Cel przetwarzania danych osobowych; 
  • Okres przetwarzania danych osobowych; 
  • Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych; 
  • Informację o zamiarze przetwarzania danych osobowych do Państw trzecich;
  • Informację o polityce plików cookies.  

Podsumowując, regulamin oraz polityka prywatności to obowiązkowa dokumentacja w sklepie internetowym. Posiadanie ich sprawi, że spełnione będą wszystkie wymogi informacyjne oraz pozwoli uniknąć nieprzewidzianych kar w razie kontroli z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Koszty związane ze sklepem internetowym

Założenie sklepu internetowego i jego działanie wiąże się z kosztami. Jednakże nie są one aż tak wysokie, jakby się mogło wydawać. Większość kosztów...

Sklep internetowy w branży odzieżowej – co i jak?

Zdecydowałeś się na otwarcie sklepu odzieżowego w sieci, to już połowa sukcesu za Tobą, a mianowicie wybór konkretnej branży. Zdecydowanie jest to...

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

Dla osób, które nie miały wcześniej z gospodarstwem rolnym nic wspólnego, założenie własnego nie będzie takim prostym zadaniem. Aby założyć własne gospodarstwo...

Co sprzedawać w Internecie bez działalności gospodarczej?

Dzięki wejściu Konstytucji Biznesu, sprzedaż na małą skalę możliwa jest również bez prowadzenia zarejestrowanej działalności gospodarczej. Skorzystać z tego mogą przede wszystkim osoby,...

Recent Comments