piątek, 23 października, 2020
e-commerce

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

0
e-commerce

Kilka słów o Marketing Automation

0
e-commerce

Kilka pomysłów na domowy biznes w 2020 roku

0
e-commerce

Jak otworzyć sklep internetowy?

0
e-commerce

Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

0
e-commerce

Marża i narzut – jak obliczyć?

0
e-commerce

Informator po Google Ads

0
e-commerce

Co to jest rejestr BDO?

0
e-commerce

Reklamy Google Ads – co jest niedozwolone?

0
e-commerce

Co zrobić z elektrośmieciami?

0
e-commerce

Prezes UOKiK – jakie decyzje może podjąć?

0
wszystko o Google Ads

Reklamy Google Ads – typy reklam

0
e-commerce

Jak założyć fundację?

0
e-commerce

Zalety prowadzenia sklepu internetowego

0
e-commerce

Zarabianie w Internecie

0
e-commerce

Odstąpienie od umowy przez podróżnego

0
e-commerce

Stop Geoblokowania – o co w tym chodzi?

0
e-commerce

Jak funkcjonuje marketing automation?

0
Strona główna e-commerce Marża i narzut – jak obliczyć?

Marża i narzut – jak obliczyć?

Rozpoczynając swoją działalność w sklepie internetowym, na pewno stoisz przed pytaniem jaką marżę nałożyć i jaki narzut na produkty. Są to dwa oddzielne pojęcia, a znajomość ich zdecydowanie ułatwi sprawę w wyliczaniu cen produktów czy usług. 

Marża to wskaźnik, dzięki któremu jesteś w stanie wyliczyć rentowność swojego sklepu internetowego jak i stacjonarnego. Jest to zysk ze sprzedaży danych towarów bądź usług. Dzięki marży dowiesz się, ile tak naprawdę produktów musisz sprzedać, aby osiągnąć wyznaczony cel oraz zauważysz, na których produktach zarabiasz najwięcej. Najprościej mówiąc, marża jest to różnica pomiędzy ceną sprzedaży a ceną zakupu od producenta.  

Przykładowo: 

Truskawki kupujesz od producenta za 5 zł, a sprzedajesz je po 10 zł. 

Marża: 10 zł – 5 zł = 5 zł 

Przy wyliczaniu marży dla swoich usług czy towarów nie zapomnij o doliczeniu podatku VAT. Wszystkie ceny na Twoim sklepie internetowym muszą być w kwocie brutto. 

Narzut jest to kwota, którą dodajesz do zakupionego towaru i za którą finalnie sprzedajesz. Wyraża się go procentowo jako nadwyżkę ceny ponad koszt zakupu. Najprościej mówiąc jest to stosunek ze sprzedaży danego produktu do ceny jego zakupu, wyrażony w procentach. 

Przykładowo: 

Kupujesz towar za 80 zł, a sprzedajesz za 100 zł. Zysk ze sprzedaży wynosi 20 zł.  

Narzut: (20/80) * 100% = 25% 

Prowadząc sklep internetowy nie możesz mylić obydwóch pojęć. W przypadku nie znajomości bądź niepełnego rozumienia każdego z pojęć możesz zostać odebrany przez klientów jako nieprofesjonalista. Jest to podstawowa wiedza przy prowadzeniu sprzedaży. Jeśli będziesz mylił te dwa pojęcia to możesz mieć problem z wyliczeniem swojego zysku. Skompromitujesz się nie tylko przed klientami, ale możesz doprowadzić do kłopotów finansowych w firmie. 

Znajomość tych dwóch pojęć jest tak samo ważna, jak posiadanie profesjonalnej dokumentacji w sklepie internetowym, na którą składają się regulamin sklepu internetowego a także polityka prywatności oraz polityka plików cookies. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Koszty związane ze sklepem internetowym

Założenie sklepu internetowego i jego działanie wiąże się z kosztami. Jednakże nie są one aż tak wysokie, jakby się mogło wydawać. Większość kosztów...

Sklep internetowy w branży odzieżowej – co i jak?

Zdecydowałeś się na otwarcie sklepu odzieżowego w sieci, to już połowa sukcesu za Tobą, a mianowicie wybór konkretnej branży. Zdecydowanie jest to...

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

Dla osób, które nie miały wcześniej z gospodarstwem rolnym nic wspólnego, założenie własnego nie będzie takim prostym zadaniem. Aby założyć własne gospodarstwo...

Co sprzedawać w Internecie bez działalności gospodarczej?

Dzięki wejściu Konstytucji Biznesu, sprzedaż na małą skalę możliwa jest również bez prowadzenia zarejestrowanej działalności gospodarczej. Skorzystać z tego mogą przede wszystkim osoby,...

Recent Comments