niedziela, 4 czerwca, 2023
portal sprzedawcy
Strona głównae-commercePKD dla sklepu internetowego – jakie wybrać?

PKD dla sklepu internetowego – jakie wybrać?

Prowadząc swoją działalność gospodarczą mamy obowiązek zawiadomić o zakresie naszej działalności w urzędzie. Nie chodzi tutaj oczywiście o dokładny opis, tylko dopisanie odpowiedniego numeru PKD dla swojej działalności.  

Polska Klasyfikacja Działalności PKD – jest to system hierarchiczny, dzięki któremu można uporządkować podmiot gospodarczy zgodnie z zakresem jego działalności. Kod PKD należy obowiązkowo podać już przy rejestracji firmy w CEIDG. Każdy numer w PKD ma swoją identyfikację oraz zakres. Pełną listę dostępnych numerów znaleźć można na stronie https://www.biznes.gov.pl/pl/tabela-pkd 

Prowadząc sklep internetowy, przede wszystkim możesz deklarować podstawowy numer PKD – 47.91.Z. Jest on odpowiedni dla firm, które prowadzą sprzedaż przez Internet.  

Jak znaleźć numer PKD 47.91.Z? 

  • Sekcja G (handel detaliczny, z wyłączeniem handlu detalicznego pojazdami samochodowymi);
  • Handel detaliczny z wyłączeniem handlu detalicznego pojazdami samochodowymi 
  • Grupa 47.9 (sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami; 
  • Klasa 47.91 (sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet.

Numer 47.91.Z nie jest jedynym możliwym do wyboru, warto zwrócić więc uwagę na inne numery, które lepiej będą oddawały zakres działalności. Numer musisz dobrać odpowiednio do sprzedawanych przez siebie towarów. Wraz z rozwojem sklepu, możesz także dodawać kolejne numery PKD. Każdy numer PKD posiada opis, dzięki któremu łatwiej będzie Ci wybrać odpowiedni numer. 

Kilka dodatkowych numerów PKD, spośród których można wybrać: 

  • 47.59.Z – dla sklepów internetowych z meblami; 
  • 47.65.Z – dla sklepów internetowych z zabawkami; 
  • 47.75.Z – dla sklepów internetowych z kosmetykami;
  • 47.77.Z – dla sklepów internetowych z zegarkami i biżuterią. 

Jeśli nie jesteś pewien, który numer PKD wybrać dla swojego sklepu, Główny Urząd Statystyczny jest w stanie Ci pomóc. Wystarczy wypełnić odpowiedni wniosek o nadanie symbolu klasyfikacyjnego. Opcja ta jest dostępna dla każdego przedsiębiorcy – rozpoczynającego jak i prowadzącego już działalność gospodarczą. Jest to pomoc w pełni bezpłatna. Odpowiedź wysyłana jest w możliwie najszybszym czasie, natomiast maksymalnie trzeba czekać miesiąc. Wybranie odpowiedniego PKD dla własnego sklepu internetowego jest tak samo ważne, jak odpowiednio dobrany i napisany regulamin sklepu internetowego. Jeśli masz możliwość skorzystania z pomocy, zrób to w obydwóch przypadkach. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments