poniedziałek, 19 października, 2020
e-commerce

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

0
e-commerce

Kilka słów o Marketing Automation

0
e-commerce

Kilka pomysłów na domowy biznes w 2020 roku

0
e-commerce

Jak otworzyć sklep internetowy?

0
e-commerce

Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

0
e-commerce

Marża i narzut – jak obliczyć?

0
e-commerce

Informator po Google Ads

0
e-commerce

Co to jest rejestr BDO?

0
e-commerce

Reklamy Google Ads – co jest niedozwolone?

0
e-commerce

Co zrobić z elektrośmieciami?

0
e-commerce

Prezes UOKiK – jakie decyzje może podjąć?

0
wszystko o Google Ads

Reklamy Google Ads – typy reklam

0
e-commerce

Jak założyć fundację?

0
e-commerce

Zalety prowadzenia sklepu internetowego

0
e-commerce

Zarabianie w Internecie

0
e-commerce

Odstąpienie od umowy przez podróżnego

0
e-commerce

Stop Geoblokowania – o co w tym chodzi?

0
e-commerce

Jak funkcjonuje marketing automation?

0
Strona główna e-commerce Prowadzenie sklepu internetowego lub stacjonarnego w czasach epidemii koronawirusa – na co...

Prowadzenie sklepu internetowego lub stacjonarnego w czasach epidemii koronawirusa – na co warto zwrócić uwagę?

Pandemia wirusa COVID-19 na pewno ma lub będzie miała wpływ na biznes wielu przedsiębiorców. Rozsądne i odpowiedzialne podejście pozwoli zaoszczędzić dodatkowych kosztów oraz stresu. Prowadząc sklep internetowy lub stacjonarny należy zwrócić uwagę przede wszystkim na zalecenia Ministerstwa Rozwoju: 

  • Zachowanie bezpiecznej odległości od rozmówcy (1,5-2 m); 
  • Zachęcać klientów do kontaktu za pomocą telefonu; 
  • Zachęcać klientów do skorzystania z płatności bezgotówkowych; 
  • Poinformować klientów o konieczności stosowania maseczek oraz rękawiczek podczas dokonywania zakupów w sklepach stacjonarnych; 
  • Poinformować klientów o ograniczeniach w ilości osób w sklepie w tym samym czasie;
  • Wyposażyć pracowników sklepów stacjonarnych w odpowiednie zabezpieczenia; 
  • Zlecić pracę zdalną pracownikom (jeśli ich obowiązki w pracy na to pozwalają).  

W sytuacji nadzwyczajnej, z jaką obecnie się stykamy, wielu przedsiębiorców spotkać się z opóźnieniami w dostawie, zmniejszeniem liczby pracowników z powodu choroby, kwarantanny lub innych okoliczności. Aby mieć wszystko pod kontrolą, należy wiedzieć kilka rzeczy: 

  1. Niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy wiąże się z odpowiedzialnością sprzedawcy. Aby tego uniknąć można powołać się na tzw. Siłę wyższą. Jest to takie zdarzenie, którego nie da się przewidzieć i któremu nie można zapobiec z dołożeniem należytej staranności. Jednakże każdy przypadek należy indywidualnie sprawdzić. W zawartych umowach powinno być określone pojęcie siły wyższej.  
  1. Można dokonać zmian w regulaminie, odnoszą się one do relacji B2B: 
  • Zapis o odstąpieniu od umowy przez Sprzedawcę w ciągu 14 dni bez konieczności podawania przyczyny; 
  • Zmiana w sposobach płatności (z pobrania przejść na przedpłatę); 
  • Informacje o możliwości wydłużenia realizacji zamówienia. 
  1. W szczególnych sytuacjach, sprzedawca może powołać się na klauzulę rebus sic stantibus, czyli nadzwyczajna zmiana stosunków. Odwołując się do art. 357 Kodeksu Cywilnego 

“§ 1.Jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą, czego strony nie przewidywały przy zawarciu umowy, sąd może po rozważeniu interesów stron, zgodnie z zasadami współżycia społecznego, oznaczyć sposób wykonania zobowiązania, wysokość świadczenia lub nawet orzec o rozwiązaniu umowy. Rozwiązując umowę sąd może w miarę potrzeby orzec o rozliczeniach stron, kierując się zasadami określonymi w zdaniu poprzedzającym.” 

należy pamiętać, że w takiej sytuacji to sąd będzie decydował o zmianach lub koniecznym rozwiązaniu umowy z naszym kontrahentem. 

Po wejściu Tarczy Antykryzysowej 31 marca 2020 roku przesunięty zostaje termin wejścia zmian w sprawie poszerzenia praw konsumenta na niektóre działalności jednoosobowe. Pozwala to na 6-miesięczne wydłużenie dostosowania swoich biznesów na nadchodzące zmiany, w tym wprowadzenia zmian, które będzie musiał mieć każdy regulamin sklepu internetowego. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Koszty związane ze sklepem internetowym

Założenie sklepu internetowego i jego działanie wiąże się z kosztami. Jednakże nie są one aż tak wysokie, jakby się mogło wydawać. Większość kosztów...

Sklep internetowy w branży odzieżowej – co i jak?

Zdecydowałeś się na otwarcie sklepu odzieżowego w sieci, to już połowa sukcesu za Tobą, a mianowicie wybór konkretnej branży. Zdecydowanie jest to...

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

Dla osób, które nie miały wcześniej z gospodarstwem rolnym nic wspólnego, założenie własnego nie będzie takim prostym zadaniem. Aby założyć własne gospodarstwo...

Co sprzedawać w Internecie bez działalności gospodarczej?

Dzięki wejściu Konstytucji Biznesu, sprzedaż na małą skalę możliwa jest również bez prowadzenia zarejestrowanej działalności gospodarczej. Skorzystać z tego mogą przede wszystkim osoby,...

Recent Comments