wtorek, 20 kwietnia, 2021
e-commerce

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

0
e-commerce

Kilka słów o Marketing Automation

0
e-commerce

Kilka pomysłów na domowy biznes w 2020 roku

0
e-commerce

Jak otworzyć sklep internetowy?

0
e-commerce

Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

0
e-commerce

Marża i narzut – jak obliczyć?

0
e-commerce

Informator po Google Ads

0
e-commerce

Co to jest rejestr BDO?

0
e-commerce

Reklamy Google Ads – co jest niedozwolone?

0
e-commerce

Co zrobić z elektrośmieciami?

0
e-commerce

Prezes UOKiK – jakie decyzje może podjąć?

0
wszystko o Google Ads

Reklamy Google Ads – typy reklam

0
e-commerce

Jak założyć fundację?

0
e-commerce

Zalety prowadzenia sklepu internetowego

0
e-commerce

Zarabianie w Internecie

0
e-commerce

Odstąpienie od umowy przez podróżnego

0
e-commerce

Stop Geoblokowania – o co w tym chodzi?

0
e-commerce

Jak funkcjonuje marketing automation?

0
Strona główna e-commerce Prowadzenie sklepu internetowego lub stacjonarnego w czasach epidemii koronawirusa – na co...

Prowadzenie sklepu internetowego lub stacjonarnego w czasach epidemii koronawirusa – na co warto zwrócić uwagę?

Pandemia wirusa COVID-19 na pewno ma lub będzie miała wpływ na biznes wielu przedsiębiorców. Rozsądne i odpowiedzialne podejście pozwoli zaoszczędzić dodatkowych kosztów oraz stresu. Prowadząc sklep internetowy lub stacjonarny należy zwrócić uwagę przede wszystkim na zalecenia Ministerstwa Rozwoju: 

  • Zachowanie bezpiecznej odległości od rozmówcy (1,5-2 m); 
  • Zachęcać klientów do kontaktu za pomocą telefonu; 
  • Zachęcać klientów do skorzystania z płatności bezgotówkowych; 
  • Poinformować klientów o konieczności stosowania maseczek oraz rękawiczek podczas dokonywania zakupów w sklepach stacjonarnych; 
  • Poinformować klientów o ograniczeniach w ilości osób w sklepie w tym samym czasie;
  • Wyposażyć pracowników sklepów stacjonarnych w odpowiednie zabezpieczenia; 
  • Zlecić pracę zdalną pracownikom (jeśli ich obowiązki w pracy na to pozwalają).  

W sytuacji nadzwyczajnej, z jaką obecnie się stykamy, wielu przedsiębiorców spotkać się z opóźnieniami w dostawie, zmniejszeniem liczby pracowników z powodu choroby, kwarantanny lub innych okoliczności. Aby mieć wszystko pod kontrolą, należy wiedzieć kilka rzeczy: 

  1. Niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy wiąże się z odpowiedzialnością sprzedawcy. Aby tego uniknąć można powołać się na tzw. Siłę wyższą. Jest to takie zdarzenie, którego nie da się przewidzieć i któremu nie można zapobiec z dołożeniem należytej staranności. Jednakże każdy przypadek należy indywidualnie sprawdzić. W zawartych umowach powinno być określone pojęcie siły wyższej.  
  1. Można dokonać zmian w regulaminie, odnoszą się one do relacji B2B: 
  • Zapis o odstąpieniu od umowy przez Sprzedawcę w ciągu 14 dni bez konieczności podawania przyczyny; 
  • Zmiana w sposobach płatności (z pobrania przejść na przedpłatę); 
  • Informacje o możliwości wydłużenia realizacji zamówienia. 
  1. W szczególnych sytuacjach, sprzedawca może powołać się na klauzulę rebus sic stantibus, czyli nadzwyczajna zmiana stosunków. Odwołując się do art. 357 Kodeksu Cywilnego 

“§ 1.Jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą, czego strony nie przewidywały przy zawarciu umowy, sąd może po rozważeniu interesów stron, zgodnie z zasadami współżycia społecznego, oznaczyć sposób wykonania zobowiązania, wysokość świadczenia lub nawet orzec o rozwiązaniu umowy. Rozwiązując umowę sąd może w miarę potrzeby orzec o rozliczeniach stron, kierując się zasadami określonymi w zdaniu poprzedzającym.” 

należy pamiętać, że w takiej sytuacji to sąd będzie decydował o zmianach lub koniecznym rozwiązaniu umowy z naszym kontrahentem. 

Po wejściu Tarczy Antykryzysowej 31 marca 2020 roku przesunięty zostaje termin wejścia zmian w sprawie poszerzenia praw konsumenta na niektóre działalności jednoosobowe. Pozwala to na 6-miesięczne wydłużenie dostosowania swoich biznesów na nadchodzące zmiany, w tym wprowadzenia zmian, które będzie musiał mieć każdy regulamin sklepu internetowego. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments