Każdy sklep internetowy powinien posiadać regulamin, który równocześnie będzie też umową sprzedaży. Poprawny regulamin może uchronić przedsiębiorcę przed niepotrzebnymi karami. Co powinien zawierać każdy regulamin sklepu internetowego? Przede wszystkim:
- Definicje użytych terminów;
- Pełną informację o przedsiębiorcy;
- Informację, kiedy dochodzi do zawarcia umowy kupna-sprzedaży;
- Informację, odnośnie metod dostawy oraz sposobu płatności;
- Informację dotyczącą możliwości odstąpienia od umowy;
- Informację w sprawie reklamacji;
- Informację dotyczącą działalności – sprzedaż, usługi drogą elektroniczną, newsletter.
Oraz wiele innych.
Regulamin powinien być ogólnodostępny oraz łatwy w znalezieniu na stronie internetowej.
Na co należy zwrócić uwagę podczas opracowywania regulaminu dla swojego sklepu?
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- Ustawa o ochronie danych osobowych;
- Kodeks Cywilny;
- Ustawa o ochronie praw konsumentów.
Regulamin nie może zawierać klauzul niedozwolonych (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta prowadzi rejestr, jest już ponad tysiące klauzul). Należy również pamiętać, że regulamin sklepu internetowego jest chroniony prawami autorskimi, dlatego nie wolno kopiować go z innych sklepów.