sobota, 16 października, 2021
portal sprzedawcy
Strona głównae-commerceRegulamin Twojego sklepu internetowego od profesjonalistów - dlaczego warto skorzystać?

Regulamin Twojego sklepu internetowego od profesjonalistów – dlaczego warto skorzystać?

Część 2 Odstąpienie od umowy  

Dokonując zakupu w sklepie internetowym, zawierając przy tym jednocześnie umowę kupna-sprzedaży, należy zawsze zapoznać się z zamieszczonym regulaminem, aby uniknąć niepotrzebnych nieporozumień. W profesjonalnym regulaminie powinno być wszystko jasno i szczegółowo wyjaśnione. Dotyczy to zarówno relacji z konsumentem (B2C), jak i z klientem (B2B). Dla każdego z nich powinny być wyszczególnione osobne kwestie w regulaminie.  

Odstąpienie od umowy, jest elementem, który obowiązkowo musi być zawarty w regulaminie sklepu internetowego. 

Zgodnie z art. 395 Kodeksu Cywilnego Zastrzeżenie umownego prawa odstąpienia  

§ 1. Można zastrzec, że jednej lub obu stronom przysługiwać będzie w ciągu oznaczonego terminu prawo odstąpienia od umowy. Prawo to wykonywa się przez oświadczenie złożone drugiej stronie. 
§ 2. W razie wykonania prawa odstąpienia umowa uważana jest za nie zawartą. To, co strony już świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Za świadczone usługi oraz za korzystanie z rzeczy należy się drugiej stronie odpowiednie wynagrodzenie. 

W każdej z relacji B2B oraz B2C prawo to inaczej obowiązuje: 

  • B2B  

Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość z klientem nawet bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od zawarcia umowy sprzedaży. Sprzedawca zobowiązany jest do przesłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy do klienta, a taką umowę uważa się za niezawartą. Skorzystać z odstąpienia od umowy nie może w tej sytuacji klient kupujący dany produkt na fakturę. 

  • B2C 

Konsument może skorzystać z odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od daty zawarcia tej umowy, nie musi przy tym podawać nawet przyczyny. Sprzedawca w tej sytuacji ma obowiązek przyjąć zwrócony towar i zwrócić konsumentowi pieniądze wraz z kosztami przesyłki (najtańsza zwykła opcja oferowana przez sprzedawcę). 

W obydwóch przypadkach musi być stosowny zapis w regulaminie, który jasno i wyraźnie uświadomi kupujących o ich prawach i prawach sprzedawcy. W innym przypadku, bez szczegółowego puntu w regulaminie, prawo do odstąpienia od umowy nie znajdzie zastosowania z mocy prawa.  

Aby temu zapobiec, warto skorzystać z pomocy naszych specjalistów i zapomnieć o “niedopowiedzeniach i obowiązkach informacyjnych, jakie powinien zawierać regulamin sklepu internetowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments