środa, 28 października, 2020
e-commerce

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

0
e-commerce

Kilka słów o Marketing Automation

0
e-commerce

Kilka pomysłów na domowy biznes w 2020 roku

0
e-commerce

Jak otworzyć sklep internetowy?

0
e-commerce

Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

0
e-commerce

Marża i narzut – jak obliczyć?

0
e-commerce

Informator po Google Ads

0
e-commerce

Co to jest rejestr BDO?

0
e-commerce

Reklamy Google Ads – co jest niedozwolone?

0
e-commerce

Co zrobić z elektrośmieciami?

0
e-commerce

Prezes UOKiK – jakie decyzje może podjąć?

0
wszystko o Google Ads

Reklamy Google Ads – typy reklam

0
e-commerce

Jak założyć fundację?

0
e-commerce

Zalety prowadzenia sklepu internetowego

0
e-commerce

Zarabianie w Internecie

0
e-commerce

Odstąpienie od umowy przez podróżnego

0
e-commerce

Stop Geoblokowania – o co w tym chodzi?

0
e-commerce

Jak funkcjonuje marketing automation?

0
Strona główna e-commerce Regulamin Twojego sklepu internetowego od profesjonalistów - dlaczego warto skorzystać?

Regulamin Twojego sklepu internetowego od profesjonalistów – dlaczego warto skorzystać?

Część 4 Umowa o świadczenie Usług Elektronicznych 

Przydatność regulaminu w sklepie internetowym, to nie tylko zasady, które łączą sprzedawcę z konsumentem, ale także sprzedawcę z klientem (przedsiębiorcą). W tym przypadku można dokonać pewnych ograniczeń wobec kupującego niebędącego konsumentem. Różnica jest bardzo wyraźna w kwestii umowy o świadczenie Usług Elektronicznych. 

Usługi Elektroniczne – przykładowe rodzaje: 

  • Sklep internetowy (założenie konta); 
  • Newsletter (informacje o nowościach, promocjach przesyłane drogą elektroniczną, dostępne po założeniu konta); 
  • Opiniowanie (komentowanie, dostępne po założeniu konta). 

Każdy klient czy konsument może zakończyć korzystania z Usług Elektronicznych poprzez opuszczenie sklepu oraz usunięcie konta. Jeżeli to zrobi, umowa o świadczenie Usług Elektronicznych rozwiązuje się automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń żadnej ze stron tej umowy. 

Sytuacja zmienia się, w momencie, kiedy to sprzedawca sam chciałby rozwiązać umowę o świadczenie Usług Elektronicznych: 

1) w relacji B2C – wypowiedzenie takiej umowy ze skutkiem natychmiastowym jest niemożliwe. Jeżeli sprzedawca zauważy, że konsument na przykład wykorzystał by konto do zamieszczania wulgarnych kwestii na stronie sklepu, w tej sytuacji sprzedawca może wezwać konsumenta do zaprzestania takiego postępowania z wyznaczeniem terminu oraz z zastrzeżeniem niezastosowania się do wezwania – czyli usunięciem konta. 

2) w relacji B2B – sprzedawca ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie Usług Elektronicznych, po przesłaniu oświadczenia o wypowiedzeniu umowy nawet ze skutkiem natychmiastowym.  

Zapisy te nie znajdą zastosowania z mocy prawa, jeżeli regulamin sklepu internetowego nie będzie miał zawartych odpowiednich informacji. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Koszty związane ze sklepem internetowym

Założenie sklepu internetowego i jego działanie wiąże się z kosztami. Jednakże nie są one aż tak wysokie, jakby się mogło wydawać. Większość kosztów...

Sklep internetowy w branży odzieżowej – co i jak?

Zdecydowałeś się na otwarcie sklepu odzieżowego w sieci, to już połowa sukcesu za Tobą, a mianowicie wybór konkretnej branży. Zdecydowanie jest to...

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

Dla osób, które nie miały wcześniej z gospodarstwem rolnym nic wspólnego, założenie własnego nie będzie takim prostym zadaniem. Aby założyć własne gospodarstwo...

Co sprzedawać w Internecie bez działalności gospodarczej?

Dzięki wejściu Konstytucji Biznesu, sprzedaż na małą skalę możliwa jest również bez prowadzenia zarejestrowanej działalności gospodarczej. Skorzystać z tego mogą przede wszystkim osoby,...

Recent Comments