Google Ads to system reklamowy, który oferuje firma Google. Tak jak każda firma, Google posiada swój regulamin, w którym określa co jest dozwolone a co niedozwolone. Sprawa odnosi się także do zamieszczanych treści w reklamach Google Ads. Zakazuje się:
- Publikacji niedozwolonych treści;
- Publikacji niedozwolonych praktyk
- Publikacji treści, które podlegają ograniczeniom
- Nie można zachęcać do zakupu podróbek danego produktu – zakaz bezpośredniego zachęcania do produktów, na których widnieje logo znanej marki, które mogą wprowadzić klientów w błąd;
- Zakaz reklamowania niebezpiecznych produktów oraz usług – broń, wyroby tytoniowe, alkohol czy materiały wybuchowe;
- Zakaz reklamowania nieprzyzwoitych treści – treści erotyczne, treści które mogą urazić uczucia innych użytkowników ze względu na ich orientację seksualną, czy kolor skóry;
- Zakaz fałszywych reklam – brak opisów produktów, czy podawanie nieprawdziwych informacji odnośnie produktu czy usługi.
Korzystając z reklam Google Ads należy mieć na uwadze przede wszystkim bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych. Nie można ich w żaden sposób wykorzystywać w niesłusznych i niejasnych celach.
Aby reklama została zaakceptowana oraz dotarła do szerokiego grona należy pamiętać:
- Poprawny format plików (określona liczba znaków oraz odpowiednie wymiary w przypadku reklamy graficznej);
- Czysty, przejrzysty przekaz;
- Spełnienie wszystkich kryteriów dotyczących miejsc docelowych.
W celu uniknięcia odrzucenia danej reklamy przez Google, trzeba działać w zgodzie z regulaminem serwisu, który czuwa nad bezpieczeństwem użytkowników sieci.