poniedziałek, 19 października, 2020
e-commerce

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

0
e-commerce

Kilka słów o Marketing Automation

0
e-commerce

Kilka pomysłów na domowy biznes w 2020 roku

0
e-commerce

Jak otworzyć sklep internetowy?

0
e-commerce

Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

0
e-commerce

Marża i narzut – jak obliczyć?

0
e-commerce

Informator po Google Ads

0
e-commerce

Co to jest rejestr BDO?

0
e-commerce

Reklamy Google Ads – co jest niedozwolone?

0
e-commerce

Co zrobić z elektrośmieciami?

0
e-commerce

Prezes UOKiK – jakie decyzje może podjąć?

0
wszystko o Google Ads

Reklamy Google Ads – typy reklam

0
e-commerce

Jak założyć fundację?

0
e-commerce

Zalety prowadzenia sklepu internetowego

0
e-commerce

Zarabianie w Internecie

0
e-commerce

Odstąpienie od umowy przez podróżnego

0
e-commerce

Stop Geoblokowania – o co w tym chodzi?

0
e-commerce

Jak funkcjonuje marketing automation?

0
Strona główna e-commerce Stop fałszywym komentarzom i opiniom w Internecie

Stop fałszywym komentarzom i opiniom w Internecie

Coraz więcej sklepów umożliwia dodanie opinii o zakupionym produkcie. Wpływa to pozytywnie na odbiorców oraz pozwala “doczytać” to, czego nie ma w opisie danego produktu i sprawia, że odbiorcy darzą sklep większym zaufaniem. Im więcej komentarzy czy opinii, tym wydawać by się mogło, że sklep ma więcej odbiorców. Nic bardziej mylnego! 

Niestety coraz częściej spotykamy się z sytuacją, kiedy to sprzedawca czy producent dodaje takie opinie, niekoniecznie korzystając przy tym z agencji marketingowej. Unia Europejska postanowiła zająć się tą sprawą. Wprowadza: 

  • zakaz tzw. Fake reviews czy zakazuje dodawania fałszywych komentarzy, które wprowadzają kupujących w błąd; 
  • Zakaz wprowadzania w błąd konsumentów w mechanizmach stosowanych do weryfikowania prawdziwości ocen i opinii innych użytkowników; 
  • Regulacje odnośnie tzw. “darmowych” usług, za które konsument płaci danymi osobowymi. 

Wprowadzenie dyrektywy przewidziane jest na koniec roku 2021.  

Co zmieni się po wejściu unijnej dyrektywy? 

Producenci, sprzedawcy oraz operatorzy platform sprzedażowych będą zobowiązani do przekazania wyraźniej informacji o tym, czy stosują weryfikację prawdziwości w zamieszczanych opiniach. Trzeba będzie wskazać dokładnie jakie działania wykorzystuje dany sprzedawca czy producent. Brak takiej informacji będzie traktowany jako wprowadzanie konsumentów w błąd. Trzeba będzie uczciwie podejść do sprawy i powiadomić konsumenta o tym, czy stosuje lub nie stosuje się weryfikacji opinii konsumenckiej. 

Każdy kraj członkowski będzie musiał sam uchwalić sankcje za niestosowanie się do dyrektywy unijnej. 

Sztuczna inteligencja prawdopodobnie przejmie pałeczkę przy kontroli fałszywych opinii o produktach. Zapewne będzie to o wiele łatwiejsze zadanie niż dla człowieka. Trwają zaawansowane pracę nad projektem. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Koszty związane ze sklepem internetowym

Założenie sklepu internetowego i jego działanie wiąże się z kosztami. Jednakże nie są one aż tak wysokie, jakby się mogło wydawać. Większość kosztów...

Sklep internetowy w branży odzieżowej – co i jak?

Zdecydowałeś się na otwarcie sklepu odzieżowego w sieci, to już połowa sukcesu za Tobą, a mianowicie wybór konkretnej branży. Zdecydowanie jest to...

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

Dla osób, które nie miały wcześniej z gospodarstwem rolnym nic wspólnego, założenie własnego nie będzie takim prostym zadaniem. Aby założyć własne gospodarstwo...

Co sprzedawać w Internecie bez działalności gospodarczej?

Dzięki wejściu Konstytucji Biznesu, sprzedaż na małą skalę możliwa jest również bez prowadzenia zarejestrowanej działalności gospodarczej. Skorzystać z tego mogą przede wszystkim osoby,...

Recent Comments