poniedziałek, 19 października, 2020
e-commerce

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

0
e-commerce

Kilka słów o Marketing Automation

0
e-commerce

Kilka pomysłów na domowy biznes w 2020 roku

0
e-commerce

Jak otworzyć sklep internetowy?

0
e-commerce

Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

0
e-commerce

Marża i narzut – jak obliczyć?

0
e-commerce

Informator po Google Ads

0
e-commerce

Co to jest rejestr BDO?

0
e-commerce

Reklamy Google Ads – co jest niedozwolone?

0
e-commerce

Co zrobić z elektrośmieciami?

0
e-commerce

Prezes UOKiK – jakie decyzje może podjąć?

0
wszystko o Google Ads

Reklamy Google Ads – typy reklam

0
e-commerce

Jak założyć fundację?

0
e-commerce

Zalety prowadzenia sklepu internetowego

0
e-commerce

Zarabianie w Internecie

0
e-commerce

Odstąpienie od umowy przez podróżnego

0
e-commerce

Stop Geoblokowania – o co w tym chodzi?

0
e-commerce

Jak funkcjonuje marketing automation?

0
Strona główna e-commerce Stop Geoblokowania – o co w tym chodzi?

Stop Geoblokowania – o co w tym chodzi?

Od 8 grudnia 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2018/302 o nieuzasadnionym blokowaniu geograficznym ze względu na przynależność państwową, miejsce zamieszkania oraz miejsce prowadzenia działalności na rynku wewnętrznym. Rozporządzenie ma na celu zapobieganiu nieuzasadnionej dyskryminacji oraz blokowaniu geograficznemu ze względu na przynależność państwową konsumentów.  

Po wejściu Rozporządzenia, sprzedający nie może odmówić kupującemu z innego kraju Unii Europejskiej dostępu do sklepu internetowego oraz zakupów. Sprzedawca nie może także stosować automatycznego przekierowania odwiedzającego stronę, na jego wersję językową. Kupujący musi wyrazić na to zgodę.  

Sprzedający nie może blokować dokonania płatności oraz wybranego sposobu tej płatności ze względu na przynależność państwową, miejsca zamieszkania, lokalizację rachunku płatniczego, miejsce prowadzenia działalności dostawcy usług płatniczych oraz miejsce wydania instrumentu płatniczego. 

Co nie podlega zakazowi blokowania geograficznego? 

Nie wszystkie towary lub usługi zostały objęte zakazem. Oto kilka, które zostały wyłączone: 

  • Usługi transportowe;
  • Usługi audiowizualne.  

Kupujący został ofiarą geoblokowania – gdzie się zgłosić? 

W sprawach naruszenia Rozporządzenia 2018/302 należy kontaktować się z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). 

Przedsiębiorca za nieprzestrzeganie zakazu blokowania geograficznego może dostać karę finansową w wysokości 10% obrotów za poprzedni rok rozliczeniowy. Kara może zostać nałożona przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 

Rozporządzenie 2018/302 narzuca odgórnie obowiązek przestrzegania zakazu geoblokowania, nie ma obowiązku wpisu tej informacji w regulamin sklepu internetowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Koszty związane ze sklepem internetowym

Założenie sklepu internetowego i jego działanie wiąże się z kosztami. Jednakże nie są one aż tak wysokie, jakby się mogło wydawać. Większość kosztów...

Sklep internetowy w branży odzieżowej – co i jak?

Zdecydowałeś się na otwarcie sklepu odzieżowego w sieci, to już połowa sukcesu za Tobą, a mianowicie wybór konkretnej branży. Zdecydowanie jest to...

Założenie gospodarstwa rolnego – co i jak

Dla osób, które nie miały wcześniej z gospodarstwem rolnym nic wspólnego, założenie własnego nie będzie takim prostym zadaniem. Aby założyć własne gospodarstwo...

Co sprzedawać w Internecie bez działalności gospodarczej?

Dzięki wejściu Konstytucji Biznesu, sprzedaż na małą skalę możliwa jest również bez prowadzenia zarejestrowanej działalności gospodarczej. Skorzystać z tego mogą przede wszystkim osoby,...

Recent Comments